Bilåkning

Idag hade jag planerat en hel del grejer som jag skulle göra. Bland annat tänkte jag åka ner med hundarna till en ny strand och promenera och så hade jag tänkt köra iväg på lite ärende. Men igår kväll kom
värken tillbaka i knäet och gjorde fruktansvärt ont så jag absolut inte kunde gå. Det hade tyvärr inte gått över tills idag, så det kunde inte bli promenad vid nya stranden och inga ärende med bilen eftersom jag inte kan använda högerbenet.
Har gått med knästöd idag och det har hjälp lite grann. Jag hoppas det ska gå över av sig själv så jag slipper gå och kolla upp det. Jag har en gammal knäskada sedan tidigare och jag tror jag fått en inflammation i ena knäet nu i och med valparna då jag sitter onormalt mycket på huk. Pinsamt att man som 25-åring inte ska kunna sitta på huk utan att få krempor. Känner mig som 90 år.

Men hur som helst så fick jag min mamma att köra rundor med mig och varje valp för sig för att träna på att åka bil. Att jag tog dem enskilt var för att de ska få individuell tid och lära sig från början att vara ifrån syskonen ibland. De var lugna och duktiga allihop.

Lucy har lekt med dem idag och hon passar dem bra. Men när kl blir 20.00 så kliver hon i sin monsterdräkt och då blir hon vildare än vildast så då får dörren till valparna vara stängd.

Jag har tränat slalom med Lucy idag. Verkar som hon förstår vad hon ska göra. Jag längtar tills vi får börja med riktig agilityträning. Tror hon kommer lämpa sig mycket väl för den sporten.

Dixie och jag tränar rallylydnadklass 2 skyltarna. De flesta kan hon nu.

Liter bilder från idag:


Lucy lektant


Svart hane


På väg ut


Hanen var pigg på att gå ut


Såklart är Lucy där och sköter dem =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0