Den 7:e valpen

Dixie har fullt upp med att sköta sina 6 valpar, men det finns en sjunde valp som känner att hennes Dixie inte ger henne den tid hon behöver, nämligen Lucy.
I eftermiddags så kunde inte Lucy hålla sig längre. Hon for ner i valplådan och plockade alla leksaker vi lagt in en efter en. När inte det hjälpte så slängde hon ner dem i valplådan igen bara för att få en anledning att gå in där och hämta dem.
Dixie brydde sig inte.
Då fick Lucy ett frispel där hon rusade runt i lådan. Men det satte jag genast stopp för. Lucy har varit så duktig dessa tre veckor, men nu börjar valparna bli så pass roliga och oemotståndliga även för henne så hon bara inte kan hålla sig från att leka med dem. Dixie släpper dem mer och mer, men jag trodde hon skulle vara lite mer beskyddande när det kommer en vild brunbjörn ner i lådan. Lucy fick endast en mycket mycket mild och ljudlös markering från Dixie som Lucy struntade blankt i.
Ja, nu får väl jag vara den vaktande.

Småttingarna fick köttfärs idag igen. Jag hade ställt tallriken på en låda, men de hade alla lokaliserat den efter några sekunder fast den inte syntes. Bra luktsinne.
Jag kör med handmatning för att dem ska positiva bilder av människohänder redan från början.

Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Vad bra att Lucy hjälper till med valparna.....När dom blir som jobbigast för Dixie om några veckor så kan ju hon i monsterdräkten ta över dom blivande småmonstren.Tack för grattiset i min GB.

Kram Marie

2010-09-16 @ 08:07:50
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0