Det händer mycket

Ja, det händer mycket i valparnas utveckling just nu. Stor skillnad bara sedan i förrgår.
De är mycket mer uppe och "går" och mer vakna och de har börjat smaka mer på varandra och morra och skälla om någon blir trampad på.
Snart börjar den roliga tiden, men också den mest krävande.

Idag har vi haft träning på schemat som vanligt. Dixie får bara träna det hon vill och orkar med, likaså Selma.
Men Lucy däremot har fått träna tre pass. Utställningsträning, agility och lydnad.
Och idag var det full fokus även på lydnaden. Hon var superduktig och väldigt motiverad till att jobba. Även vår agilityträning gick super. Hon tar mina hemmabygda banor felfritt. Nu måste jag utöka mina hinder. Alla mina slalompinnar har jag som hopphinder också, måste skaffa fler.

Utställningsträningen gick hyfsat. Det är mest jag som ska fumla med vilket takt jag ska springa i och hur jag ska stå när jag ställer upp henne och vilken hand jag ska hålla kopplet i. Att stå fint är inte Lucys starka sida. Men med lite trix och fix så kommer det nog bli godkänt. Vi har verkligen inte prioriterat det i träningen, fast jag alltid tänker att vi ska träna på det mer. Vi har några dagar kvar att öva.
Springa fint kan hon när vi är själva, vi får se hur det går när man ska springa flera samtidigt.
Jag har en aning om hur det kommer gå =)

Nu blir det borstning av Lucy så jag kan bada henne imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0