Personligheter

Nu börjar man verkligen se valparnas olika personligheter. Väldigt kul!
Jag sätter ner olika grejer till dem varje dag och idag fick dem en tunnel. Alla tycker det är intressant och de är mycket nyfikna. Den modigast var röd tik som sprang igenom direkt, de andra var lite upptagna av att brottas med varandra, men de gick igenom efter ett tag. Och såklart så skulle det smakas mycket på den.
Man ser tydligt vem som är tuffast, vem som är keligast, vem som är lugnast, vem som är mest nyfiken, vem som är hungrigast m.m

Jag tror mig börja veta vilken hund som passar till vilken ägare, men det kommer bli i samråd med mina köpare. Om några veckor vet vi vilka tikar som ska vart, hanarna är ju redan bestämda sedan länge =)

Jag har klippt deras klor för fjärde gången, passar på att göra mycket hantering när de är trötta. Varje dag pillas det i mun och öron och hålls i tassar.
Tänkte även att de ska få åka bil för första gången idag. Det ska tränas mycket eftersom det är en viktig bit för dem att kunna.
Dem växer hela tiden och är rejält tjocka hela bunten.

I natt var det liv på alla och då måste man gå upp och byta alla tidningar eftersom det är plaskblött överallt. Och precis när man har bytt alla tidningar så ska det pissas igen. 
Det är inga små pölar längre.

Igår fick de en ny korg då den gamla blivit för trång för 7 hundar. Men nu får alla plats igen =)

Vi hade besök av Karin och Lars igår med Aramis. Aramis fick inte komma in, men han och Lucy lekte en stund i trädgården. Lucy älskar Aramis och fjäskade för hans uppmärksamhet hela tiden. Han var mest intresserad av att markera på allt som kunde markeras =)

Idag bjuder jag på ett gäng dåliga bilder. Hade fel inställning på kameran, men ibland är dåliga bilder bättre än inga alls =)


Undersökning av tunnel




Lucy övervakar




De börjar nog snart förstå hur man tar sig ur lådan, här tittar en efter mamma.
Får spika fast de andra plankorna snart.

Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Mina valpar förbrukade två stycken tunnlar,det var en uppskattad leksak.Det värsta var när dom pinkade I tunneln.Det var bara in med den i duschen.

Dom är för söta dom små liven.

Ha dä bäst Marie.

2010-09-16 @ 19:33:52
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0