Fullt upp

Idag var det fint väder, även om det verkligen är höstkyla i luften.
Valparna har inte sovit lika mycket idag som de brukar. Men de sov hela natten och vaknade vid sju. Väldigt skönt för mig =)
När de vaknar står alla sex på kanten till valplådan och sjunger sin ljuvaste godmorgonstämma. Den som tar de högsta tonerna är Bruno, han sjunger för full hals.

Jag har tränat lite med varje valp idag för att se hur de jobbar. Jag tycker alla är väl lämpade arbetshundar och positivt inställda till att samarbeta.
Imorgon ska jag testa deras jaktliga förmåga. Många av valparna kommer bli rena jakthundar hos de nya familjerna, så det ska bli spännande att se vad de går för.

Lucy och Dixie har fått träna agility. Dixie satte en riktigt snygg kombination med supersnyggt fartfyllt slalom. Tyvärr lyckades hon bara sätta fartslalom en gång. Gången efter hade hon för bråttom och slarvade med en port och sen fick vi inte riktigt rätt på det eftersom hon blev mer och mer taggad på att ta slalomet, men hon var taggad på farten och inte på noggrannheten och det är fel ordning!

Lucy är också mycket duktigt. Som sagt, jag längtar till vi kan börja på riktigt. Hon är så följsam.
Hon har också fått träna bakdelskontroll och det gick mycket bra.
För övrigt tar hon sitt fulla ansvar som lektant till valparna. Hon njuter i fulla drag.

Pernilla har varit och hälsat på idag och som vanligt fjäskar Lucy för full uppmärksamhet. Särskilt mycket idag eftersom Pernilla hade så goda hjortpinnar i fickan =)

Selma fick åka till veterinären i dag. Hon har fått en allergisk reaktion av något så hon fick antibiotika och cortisonspray.
Vanligt med allergier på bichoner, men eftersom Selma hittills inte haft jätte stora besvär under hennes 8 år så bryr vi oss inte om att utreda det, utan vi hoppas det ger med sig och att hennes kropp återhämtar sig med hjälp av medicinen. Jag tror det blir BARF-foder till henne och se om det kan hjälpa.

Selma är inte bekväm i den stora hundflock som vi nu har. Hon ska få åka med mamma till landskrona ikväll och få lite lugn och ro. Jag blir själv i morgon med de övriga åtta. Det är ett heltidsjobb, men ett mycket roligt sådant =)

Nu säger vi godnatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0