Oj oj

Nu har jag redan fixat ihop lite nya planer sedan igår.

I kväll har jag sökt in till en terapihundsutbildning i Stockholm som jag hoppas jag och Lucy kommer in på.
Det enda jag är rädd för är att jag inte kommer hitta dit. Jag är rädd för allt vad storstäder heter och där det förväntas att jag ska hitta. Men det har ju gått bra alla andra gånger jag rest rundor utan att ha koll, så det ska väl gå denna gången också.
Vi får se om vi kommer in och om Lucy klarar lämplighetstestet.

Sen har jag även bestämt att utbilda Dixie till eftersökshund på grönfläckig padda. Haha sjuk ovanligt jobb! Men det är efterfrågat eftersom denna konstiga padda är mycket ovanligt och tydligen läggs det ner hundra tusentals kronor på att försöka få dem att sprida sig (personligen förstår jag inte alls vad just denna padda har för nytta på jorden, men det spelar ju ingen roll). De är tydligen väldigt svåra att upptäcka och då behövs en skicklig hundnos som kan söka upp dem i deras gömmor.
Vi ska få dukar med paddlukt på som jag ska träna Dixie att markera. Spännande!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0