Valborg

En solig valborgsmässoafton väntar oss idag.
Men det kommer bli en mycket lugn dag för oss. Några majbrasor verkar det inte heller bli eftersom det är eldningsförbud pga torkan.

Det ser ut att bli ett hemskt fästingår i år. Både Selma och Lucy har haft flera stycken redan. Dixie är än så länge skonad. Ryckte precis ut en hemsk liten rackare ovanför Selmas öga.
Förra året hade de inte en enda.
Nu blir det nya brickor i halsbanden och så får vi väl prova något litet tillskott i maten. B-vitamin sägs minska fästingangreppen, vi får se. Jag är öppen för alla möjligheter och helst de giftfria alternativen.

Igår fixade jag äntligen en ny mobiltelefon. Den gamla var det inte mycket med. Den nya blev en Iphone 4 som jag försöker lära mig. Hanna var med mig och såg till så jag inte blev pålurad något dyrt abonnemang. Jag kan annars vara lite godtrogen mot försäljare, men oftast vill de bara sitt eget bästa och inte mitt.

Jag är lite ovän med den nya, men den ska nog gå att få rätt på. Tur att det är så många som har liknande telefoner som man kan fråga.

Här kommer en härlig bild på syskonen Bruno och Malou när de badar tillsammans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0