Bruno-helg

Denna helg passar jag Bruno (Majtippans Rubin of Cheba).
Han kom igår morse.
Alla hundarna blev jätte glada när han kom.
Hundarna fick springa av sig lite innan vi skulle gå in. Men Bruno hade bara en sak i huvudet och det var att para sig med Lucy.
Och hon löper inte, men det spelar ju ingen roll, för hon står ju så snällt ändå.

Efter ett tag så såg jag att Lucy tyckte det var lite besvärande, men ändå kan hon inte säga ifrån. Hon försökte gömma sig och Dixie hjälpte henne att säga till. Men Bruno kunde ändå inte vara lugn. Han hittade alltid en väg att nå sitt mål.
Jag provade att ha honom kopplad en stund, men han bara gnällde och skällde efter Lucy.
Efter 4 timmar så bestämde jag mig för att köra hem Lucy till mina föräldrar så att alla kunde bli lugna. För Lucy fick ingen ro, Dixie fick ingen ro och Bruno fick absolut ingen ro. Och jag själv fick inget gjort, så det var det enda alternativet.

Men när Lucy var borta så kom Bruno på att hans husse och familj inte var där, det hade han inte märkt innan, så då satte han igång att gnälla och yla efter dem.
Och han är precis lika envis som när han var liten. Och gnäller precis på samma sätt. =)

Men efter många många timmar så kunde han faktiskt somna och den plats han valde var på Daniels sida i dubbelsängen med huvudet på kudden.
Vi har ju som regel att inga hundar ska vara i vår säng, men igår fick bli ett undantag. Om det var det som krävdes för att han skulle kunna komma till ro så fick det vara värt det.

Kvart i sju vaknar han och serverar blöta morgonpussar och rotar upp varenda leksak han kan hitta i min träningsväska och sedan försöker han få igång mig och Dixie.
Dixie blir sur på honom för hon vill sova vidare och det ville jag med. Men efter ett tag så fick vi gå ut på morgonpromenad.

Men förutom att han har lite seperationsångest så är han en mycket rolig hund.
Jag har tränat lite med honom och han är med på noterna direkt. Han har stor potensial att bli duktig på det mesta.
Mycket kontaktsökande, lekfull och positivt inställd till att lära. Han är mycket föremålsintresserad och plockar upp allt han hittar på gatan för att bära. Han är en klippa på inkallning och kommer direkt när man kallar.

Bruno och Dixie har lekt som bara den. De har jagat varandra och kampat om leksaker och busat massa. Och om Bruno bara tänker tanken att försöka para sig med henne så blir det en rejäl utskällning.

Han var varit mycket lugnare idag och jag tror nog att lagom till imorgon när han ska hem så har han vant sig och kan koppla av =)





Kommentarer
Postat av: Joachim Svinhufvud

Kul att hundarna rasar ut ordentligt. Gunnel kom precis in med vår trio och tyvärr krockade Ebba och Soya under leken. Soya bröt en kindtand, så i morgon bitti blir det röntgen av densamma.



Jag ber samtidigt att få gratulera till Ami´s resultat på Bjerkebanen i Oslo. Hon blev BIR i lördags. Resultaten låg redan ute på den Norska Kennelklubbens websida

2011-08-22 @ 15:05:45
URL: http://www.kennelclayhill.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0