Bus-Selma

Är helt slut efter en mycket slitig dag med packning, bära lådor och packa upp.
Det har varit så himla varmt idag så man har blivit trött av det också.
Men lägenheten är jätte fin och stor.

På vägen med ett flyttlass så körde jag och Lucy in på agilitykursen.
Det gick jätte bra idag också. Hon är så härlig och lättstyrd. Vi skulle tydligen varit med på serietävlingen på torsdag, men då är vi i Norrköping, så det får bli nästa gång.

Idag så hände en lite jobbig grej. Jag gick med alla hundarna och på vägen hem så kommer det en cyklist förbi och hojtar till att Selma har smitit ur sitt koppel som jag inte har sett. (Selma och Blanca har råkat förväxla sina halsband så detta är lite för stort för Selma)
Och mycket riktigt så kommer hon där på jakt efter något att "anfalla" som hon alltid vill göra så fort hon är lös och därför får hon inte vara lös så ofta. Hon blir så full i bus så man kan inte tro att hon är 9 år.

Och tyvärr kommer det just precis två hästar med ryttare framför henne innan jag hinner agera, så Selma tar dem i sikte och rusar dit och skäller en stund. Rakt över vägen!
Som tur var så var hästarna snälla och de stod helt still tills jag hunnit fram och kunde hugga min lilla odåga som då hade slutat skälla och bara stod och väntade på att bli fångad.

Det jobbiga var ju att de andra två blev galna när Selma sprang iväg, ja särskilt Lucy som började yla och skälla jaktskall, så det kan inte ha sett så fint ut.
Jag bad om ursäkt till ryttarna, men enligt dem var det ingen fara.

Imorgon blir det mer flytt. Hu vad jobbigt! Då ska jag även klämma in Lucy hos veterinären för att kolla hennes mage igen så att det ser bra ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0