Jaktbilder + lite annat

Igår åkte Bruno hem. Han blev tokig av lycka när hans bästa husse kom och hämtade honom.
Precis som jag trodde så gick det mycket bättre med honom igår. Jag kunde till och med ha Lucy hemma utan att det blev cirkus.

Idag har vi varit på rallylydnadsträning.
Dixie fick öva lite fortsättningsskyltar och gå en bana. Lucy känns så seg för tillfället. Känns som en slöfock som man försöker få runt banan. Men hon klarar det ganska bra ändå.
Vi får ligga i hårdträning inför tävlingen om två veckor.

På lördag har vi uppvisning med Bialitt Hundcenter utanför Citygross i Hyllinge så där kommer vi få ett utärkt "tävlings-tränings-tillfälle" på rallyn.
Jag tänkte även utmana mig själv att se hur mycket jag lyckas lära Dixie att göra med en stol på 5 dagar. Vi ska börja träna imorgon. Den som vill se resultatet får komma på lördag =)

Majtippans Jaspis of Cheba "Amie" blev BIR på utställning i helgen i Norge! Stort GRATTIS till er!

Här kommer bilder från Chips (Majtippans Topas of Cheba) första duvjakt. Enligt husse är Chip på mycket god väg att bli en duktig jakthund.
Det finns inget roligare för en uppfödare än när det går bra för ens valpar och dess ägare.
 

Chip


Söker upp...


..och hämtar in


Så duktig kille!

Och imorgon är det ingen vanligt dag för det är alla valparnas 1 års dag.... Då kommer det blir en liten presentation om Svea och vad hon haft för speciell sysselsättning i sommar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0