Rullar på

Nu börjar lite att falla på plats i nya bostaden.
Jag trivs jätte bra redan och vill helst bara vara inne och fixa i ordning hela tiden. Hundarna trivs också, men de trivs ju var de än hamnar.
Vi har fått igång Daniels dator, så nu kanske jag blir lite mer tillgänglig =)
Förutom allt fix så tränar jag med hundarna och utforskar alla nya rundor.
Just nu ligger fokus på tävlingslydnad med Lucy och ralllydnad med Dixie.
Lucy börjar verkligen bli rolig i lydnaden nu. Hon har super bra grunder. Just nu jobbar vi med detaljer i platsliggning.
Hon klarar alla störningar och ligger supersäket. Nedläggandet måste bli snabbare och så bryter hon kontakten när jag vänder ryggen till, så det håller vi på att jobba med, sedan känns det momentet väldigt bra.
I fotgåendet jobbar vi med vänstersvängar där hon har tendens till att svänga lite för mycket ibland. Men det går bättre och bättre.
Med Dixie håller jag på att lära in snurr vid sidan. Det dumma är att hon kan snurra, men jag har lärt in det på andra hållet, så nu måste vi lära in det rätta och det vill hon inte alltid. Men Dixie brukar inte vara svårlärd så jag skulle tro att hon kommer kunna det ganska bra imorgon.
Ska kolla på resten också och så får vi se om vi anmäler till någon tävling senare i höst. Jag är lite rädd för den nya klassen, vet inte varför.
Om några veckor kommer Sverige få sin första fawnfärgade Barbet importerad från Finland. Det ska bli spännande att följa ännu en Barbet och dess mycket entusiastiska matte =)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kul att du trivs så bra i nya bostaden! Kul med dina planer! Kommer att gå lysande skulle inte tro något annat ;o) Vi ses när vi ses..!

2011-08-14 @ 17:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0