Bad i olika former och Lucifer

Denna söndag och 2:a advent har gått åt till hundbad av olika slag.
På förmiddagsrundan blev det en lång och kall strandpromenad, men hundarna tycker inte det är kallt. Lucy kastade sig vågorna så fort hon fick chansen. Gud som hon badade! Dixie går aldrig i om man inte kastar något som hon kan hämta då hoppar hon i direkt, men det var ganska höga vågor så det blev ingen apportering så då gick hon bara i till magen.

Men när vi kom hem så slapp hon inte undan. Det var nämligen hennes tur att bli tvättad inför utställningen nästa helg. Och när vi ändå var igång så tog vi Selma också.
Lucy ska få sitt bad på tisdag så även hon blir ren och väldoftande.

Dixie är varken badad eller klippt sedan juli så hennes päls är extremt lång. Efter utställningen blir det klippning.

Barbet startar sist i ring C40 på söndag den 11/12 på Stockholms Hundmässa

Sen måste jag bara berätta om Lucys konstiga beteende. Varje gång jag har städat och dammsugat här hemma, vilket jag har gjort t ex idag så bara måste Lucy gå till pappersinsamlingen och hämta en kartong och smula sönder.
Försöker hon hjälpa till med städning på sitt sätt eller hatar hon bara när det är fint?
Det slår aldrig fel. Hon gör det varje gång. Mycket märkligt tycker jag. Jag känner mig verkligen som Askungen och Lucy gör verkligen namn för sin Lucifer-sida =)


Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Mina hundar har alltid tagit den kassen där jag förvarar emballage och de har slitit allt i stycken så numer hänger den kassen på en krok på hatthyllan:-)

2011-12-05 @ 20:29:54
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0