Bad och träning

Igår lyckades jag och mamma med gemensamma krafter att reda ut alla Lucys tovor så hon kunde bada.
Hon var ordentligt skitig, men sen blev hon så ren, mjuk, fluffig och väldoftande.
Trots att jag öste på balsam i pälsen så är den idag tovig igen. Hon är i värsta pälsåldern, men så är den också ganska lång.
Men hon har några utställningar framför sig i vår, så jag vill inte klippa av den.

Idag träffade jag en annan kompis som jag inte sett på 5 år. Väldigt trevligt och vi tog en lång strandpromenad med hundarna. Lucy höll galopp tempo under 1,5 timme. Hon har verkligen hoppat i sin monsterdräkt igen. Men hon lyssnade faktiskt idag.

Det har blivit lite lydnadsträning nu på kvällen.
Jag vet inte om jag ska satsa något på lydnad med Lucy. Hon är ingen optimal tävlingslydnadshund. Hon är ganska seg i reaktionerna och är inte så motiverad. Om jag inte tränar med hennes bravobiffar som belöning, då kan hon plötsligt allt.
Vi får se om jag ger upp eller inte. Kanske fortsätter jag bara för att anta utmaningen och se hur långt jag kan komma. Hon har ju gjort några framsteg i leken och blivit ganska "tänd" på leksaker.
Jaja, jag fortsätter och ser vad det blir av lillskrutten.

Men så har jag ju min Dixie stjärna som är så otroligt duktig. Hon bara älskar att jobba och gör det med den största glädje.
Fotgåendet var ikväll näst intill klockrent. Läggande under gång var mer än klockrent, inkallningen var så bra den kan bli om man heter Dixie, apporten kanon, ställandet mitt i prick......tänk om hon bara hade kunnat lära sig platsliggning, då hade hon kunnat gå låååååångt! För allt annat lär hon sig på ett kick!

Provade även inkallning med ställande för första gången. WOW! Naturbegåvning!

Ja, Dixie hon kan verkligen göra sin matte glad =)

Stå på händer tricket går framåt. Hon kan nu stå på händer med en fåtölj som stöd. nu ska jag bara lära henne att hitta balansen själv. Vi tränar inte detta så ofta eftersom det är ovana muskler som måste stärkas succesivt.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh då får du anmäla till några LK1 med Dixie under våren!!! Jag följer med och hejar på :o)

Behöver du en visningshund på lördag så vet du vem som mer än gärna ställer upp! Kram

2011-02-17 @ 17:44:54
Postat av: Maja Holmström

Haha nej du, inte förrän hon har en 1000%ig platsliggning =)

2011-02-17 @ 22:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0