Hundmassagekurs

Ja, denna helg bjuder på fullt solsken, men med -10 grader.

Igår höll jag en intensivkurs i hundmassage i 4,5 timmar. Det var en härlig grupp med härliga hundar som kommit för att lära sig att på bästa sätt ta hand om sina hundar, med alla massagens goda effekter.
Först gick vi igenom lite teori och sedan satte vi igång med praktik och alla hundar fick en välbehövlig genomgång och helkroppsmassage vilket de uppskattade. Jag avslutade med att känna igenom alla hundar.
Britt bjöd på god lunch och fika och det blev en mycket lyckad dag.

Själv brukar jag massera mina hundar en gång i veckan och det finns alltid någon spänning att lösa upp. Speciellt under denna kalla årstid!
Jag märker effekterna på mina hundar. Friare rörelser när spänningarna har släppt, smidigare, glansiga pälsar och väldigt mycket tillgivnare.

Det är lungt i huset! Lucy och Blanca verkar ha tröttnat på att leka. Kanske börjar de nu bli lite äldre och förståndigare och börjat inse att man kan vila tillsammans också.

Annars är det pälsvård som står på schemat idag. och så ska jag försöka träna lite utställningsträning med Blanca som ska göra officiell debut i Malmö i mars.








Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Vill bara passa på att tacka för en mycket givande kurs.Bra upplägg o alldeles lagom lång tid.

Önskar att alla hundägare lär sej att massera!

2011-02-20 @ 16:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0