skötsel

Idag har Daniel åkt igen. Nu dröjer det länge innan vi ses igen. Nu ska det pluggas en termin i Australien också. Så vi ses i juli nästa gång. Man får hoppas att tiden går fort, för lite sommar hade inte varit fel.

Vi har gjort mycket roligt under tiden han varit hemma nu. Gått på restauranger, träffat kompisar, spelat spel och promenerat.
Ingen hundträning har det blivit. Men det gör inget för det kommer bli mycket av den varan framöver.

I eftermiddags tog jag itu med lite skötsel på hundarna som har halkat efter under veckan.
Borstat pälsar, klippt klor, smörjt trampdynor, rensat öron skrapat och borstat tänder. Ni glömmer väl inte att kolla era hundars tänder? Speciellt allra längst in i överkäken där det lätt bildas plack. Där har jag skrapat rent på mina hundar idag.

Lucys päls är ett rent helvete just nu. Hennes päls har varit lätt fram till nu. Det kom samtidigt som det började växa bomull i öronen på henne =)
Dixies päls är lätt, men den har också varit hemsk när hon var runt 1 år.

Selma har jag klippt ner i kort frisyr. Hon var så otroligt långhårig och nu är hon som en glad liten valp igen. Jätte söt blev hon. Hon ska nog få sig ett bad imorgon.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0