Mera agility

I eftermiddags var vi och tränade agility igen.
Jag hade både Lucy och Dixie med mig.

Lucy gjorde mycket bra ifrån sig och jag såg tydliga framsteg i träningen. Balansen tog hon jätte fint med riktigt bra kontaktfält som gjorde hennes matte mycket stolt!
Slalom gick framåt och hon kunde släppa blicken från mig vilket krävs för att hon ska se vart hon ska.
Och däcket hoppade hon rätt.
Det var jätte kul! Det märkt förresten lite på henne nu med skendräktighet. Hon ligger under sängen och piper om kvällarna och försökte igår att uppvakta Dixie, Selma och mig själv???? Hm. Ingen var intresserad.
Men det påverkar inte vår träning eller övriga vardag.

Efter Lucy så var det Dixies tur. En sak var säker, jag hade en hund som var väldigt glad över att få köra lite agility, men alltför stressig. Hon har så vansinnigt bråttom och det började med att jag stod i mitten och Dixie sprang hela banan själv några gånger innan jag kunde få henne lite lugn.
Sen gick det ganska bra. Men agility är inget som jag och Dixie kommer satsa på. Det blir bara på aktiveringsnivå.

Men Dixie har fått ett annat jobberbjudande =)
Det är inte riktigt klart och jag har inte bestämt mig för om jag ska ta detta "extrajobb" eller inte, så jag får tänka lite först innan jag berättar mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0