Misslyckad utflykt

Det blir ett inlägg till idag bara för att berätta om den hemska utflykten vi hade.

Vår familj fick idag för oss att ta med hundarna ut och åka skridskor på de fina stora sjöarna bara en liten bit härifrån.
Vi gjorde iordning picknick och packade med allt i bilen och for iväg.

När vi kommer dit så är det helt fantastiskt fint. En stor klar is som ser perfekt ut och helt vindstilla.
Men när vi släpper ut hundarna så är Lucy som galen.
Hon betedde sig allmänt illa och drog i kopplet som en dåre och skällde sitt iverskall ihållande hela tiden så jag blev tokig.
Där går väldigt mycket människor med sina hundar och jag fick skämmas ordentligt för henne.
Usch vad jag blev på dåligt humör. Fick inte alls någon lust att åka skridskor.

Men jag samlade mig och knöt mina skridskor och Lucy fick ligga plats. Hon låg plats, men skällde och gnällde hela tiden.
Jag tror inte hon har gett ifrån sig så mycket ljud någonsin i sitt liv som hon gjorde idag.

Tillslut fick hon följa med på isen och det tyckte hon var väldigt kul.

Jag vet inte vad som flög i henne idag, hemsk var hon och jag var beredd att sätta ut en annons på blocket om HUND BORTSKÄNKES.
Men det var väl någon slags kombination mellan allt det nya och hennes skendräktighet som är ganska påfrestande för tillfället. Det är mycket gnäll på kvällarna och hon väcker mig på natten för att pussas i örat och krypa innanför skinnet. Hon ska vara överdrivet nära och kela hela tiden.

Nu är hon i alla fall väldigt trött och det är ju skönt.


En bild på besten (snart 14 månader). Här har hon lugnat sig lite och spanar in ett gäng jack russel terriers


Ligger motvilligt plats


Jag vågade bara ha en hund lös i taget. Inte lyckat med jaktlekar på glashalt underlag. Skaderisken är alltför stor för det.


Syster Tilda med Selma


Tilda tränar lite och pappa får i uppdrag att ta in alla hundar så vi andra kan åka utan att behöva oroa oss för att köra över någon liten tass.


Ingen hund ville med in till land


Selma och Dixie var duktiga och kunde minsann sköta sig på utflykten...


...Lucy kunde inte och här har vi ett allvarligt snack om hur mycket hon ska kosta på blocket.

Men vi får helt enkelt ta och åka på lite fler utflykter för att passivitetsträna odjuret så hon kan bete sig.
För såhär vägrar jag att ha det.
Jag får dra med Daniel när han kommer hem på onsdag.



Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Jag köper henne,jag är hos dej vid tre tiden.Jag brukar ha Göstha utannonserad men det är ingen som har nappat hittills trots att han har varit fraktfri inom Sverige.

Marie

2011-01-24 @ 06:48:41
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Gunmai o Liza

Har försökt att bli av med Liza i 5 år,

men ingen har sagt att dom vill ha henne.....

Nu har hon dock lugnat ner sej lite,

det gäller bara att hålla ut....

så om ca fem år är hon nog lite lugnare....

Kram på dej!

2011-01-24 @ 12:10:15
Postat av: Marie Lidblad

Verkar vara av Funka-stuk?

2011-01-24 @ 18:01:39
URL: http://www.batterikullens.se
Postat av: Pernilla

Åh du behöver inte lägga ut henne på Blocket,

bara att ringa mig så är det löst ;o)

Vackraste Lucy kan inte vara sååå hemsk inte.. fniss

2011-01-24 @ 20:23:55
Postat av: Birgitta

Ja det kan vara en prövning att ha hund men du behöver inte ha besvär med att lägga ut henne på blocket, vi ville ju ha en brun tik, har du glömt det? Tycker att Lucy är fantastiskt duktig som ligger plats trots att det kryper i kroppen på henne. Här finns minst en som definitivt inte hade klarat av det.

2011-01-25 @ 20:40:51
URL: http://tilde-lovis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0