Solskens slalom

Minusgrader igen, men strålande solsken, så det gör mig inget att det blivit lite kallare igen. (Bara Inte snön kommer tillbaka, men det lär den göra förr eller senare.)

Häromdagen lyckades jag äntligen förstå vad 2x2 metoden i slalom innebär. Har hört och sett hur folk tränar detta innan, men har inte förstått alls vad det hade för nytta.
Men nu har även jag fattat galoppen och jag har längtat sååå efter att själv få börja träna det och nu har vi precis provat och det var väldigt roligt.
Grundsteg 1 är att hunden ska springa mellan två pinnar från olika vinklar. När den kan det så sätter man upp 2 likadana pinnar parallellt (son en fyrkant) som hunden också ska springa igenom, men dit har vi inte kommit.

Men jag lyckads i alla fall få båda att springa genom ingången från lite olika vinklar. Hundarna tyckte det var jätte kul.
Vi ska köra detta tills det sitter 100% innan jag tillför de andra pinnarna.

Jag längtar redan efter nästa pass =)




Kommentarer
Postat av: Marie hallberg

Hej

Vad roligt att det går bra. Jag håller på att kolla på "running Contact" för att träna in kontaktfälten. Det är liksom det vi redan har fast med det "lilla" untantaget att han missar kontaktfälten mer än han träffar dem :).

Lycka till med träningen.

Kram

Marie och Merlin

2011-01-20 @ 16:11:01
URL: http://lillamonstret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0