Motiverad

Det har varit en härlig vecka i sommarstugan där jag bott själv. Ibland är det så underbart att bara vara själv med sina underbara hundar. Man behöver inte anpassa sig efter någon annan.
Det är något speciellt när man kommer till sommarstugan. Man blir totalt avslappnad och kan samla alla tankar och funderingar.

Efter gårdagen är jag super motiverad till fortsatt lydnadsträning. Vi hade fastnat på ett av grundmomenten, men nu när jag vet hur vi ska komma vidare så känns det riktigt roligt att få sätta igång att pilla med alla moment.
Har redan tränat lite och det går genast bättre, så roligt det kan vara helt plötsligt =)

Jag har anmält Lucy till MH-Beskrivning i höst. Hoppas vi kommer med. Det ska bli jätte spännande att gå med henne i fall det blir. Barbeter har inte första prioritering på MH-banorna.

Idag har jag också orkat städa min bil. Det är inte så roligt, men det behövs. I bilen finns bara massa hundprylar och när jag grävde tillräckligt djupt dök det upp en massa gamla grejer från förr.
Lucys valpsele, Lucys flytväst, Lucys vintertäcke m.m. Allt är för litet. Men nu är det rensat.

Imorgon kommer Daniel. Jag har berättat det för hundarna, men de förstår ju inte "imorgon" utan springer runt och letar direkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0