Dummy-sök

Idag har det märkts att hundarna tröttnat på det stillsamma livet.
De följer mig hela tiden och registrarar allt jag gör i hopp om att de ska få någon vink att det vankas träning.
De kan till och med stirra ut mig med hungriga träningsögon för att försöka snabba på det hela.
Sånt älskar jag =)

Det kändes som att det både behövdes brännas fysisk energi kombinerat med rejäl arbetsstimulans för hjärnan.
Vad kan då vara bättre än ett riktigt dummy-sök på fältet?
Och det blev succé.

Lucy fick ett rejält arbetspass med många skick och mycket apportering. Det var ganska hård vind, så hon fick anstränga sig ordentligt i sökarbetet. Men det skötte hon galant.
Lucy är mycket lös i sin mun, hon tar det nästan för nätt. Visst att en fågelhund ska ta det nätt så att inte fågeln förstörs, men den ska ändå klara hålla ett fast grepp. Jag önskar lite fastare grepp, så där har vi lite att jobba på.

Vi har slarvat lite i träning med avlämningarna, så ibland släpper hon vid fötterna, men vi får träna ett pass med bara avlämningar så kommer hon klara det fint nästa gång.
Hon hade jätte roligt och nu är hon trött och nöjd. Hon är en duktig apportör!

Dixie fick träna uppletande av hårda föremål. Det gick bra och hon gör korrekta avlämningar och är så stolt varje gång hon har hittat något.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0