onsdag

Idag har det varit hundborstning på schemat.
Dixie är nästan helt genomborstad och tovfri nu. På Lucy återstår det några timmars pälsvård till innan hon är klar.

Jag försöker ändra så Dixie ska gå i Championklass i Paris, men det är inte säkert det går. Tydligen hade jag kunnat anmäla henne till det från början, men det visste jag inte då.
Det är ju helt klart lättare om hon hade kunnat gå i championklass istället för öppenklass, så jag hoppas verkligen det går att byta, annars får vi slåss den hårdaste vägen.
I öppenklass tikar är det nämligen flest anmälda Barbeter.

Har lekt lite med hundarna i Karlslundsparken i eftermiddags. Det finns så roliga designade träskulpturer där i skogen som hundarna älskar att hoppa och klättra på.
Sen har vi suttit och tittat på alla barn som lekte i lekparken. Tråkigt tyckte hundarna, men la sig direkt ner och intog sin passiva ställning med djupa suckar.

Det går mycket hundar där och mina hundar blir alltid utskällda av alla fast de är så snälla och går fint och tyst förbi.
Grannens rottweiler verkligen hatar mina hundar, den blir helt galen när vi möts, så ägarna knappt kan hålla den.
Förra veckan när vi var på stranden var det en annan jätte stod hund vi mötte som blev helt tokig när vi skulle mötas på en liten smal stig.
De var två som försökte hålla den och jag var tveksam om vi skulle kunna passera överhuvudtaget för de såg inte ut som om de hade någon koll.
Det är också just den typ av hund som ränner lösa på hundstränderna. Folk tror visst att hundstränder betyder fri släpp för alla sorters hundar. Särskilt de arga.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0