Spontanträning

Igår åkte jag och Lucy på spontanträning.
Varmt som sjutton fortfarande. Men vi körde på ändå. På agilityn tränade vi A-hindrets kontaktfält. Det gick bra åt ena hållet, men inte åt andra? Hm...
Högerslalom gick jätte bra i alla fall. Men hon hoppar fram mellan slalompinnarna, så försöka få ner henne, för det är lätt att hon hoppar lite för långt och förbi en pinne =)
Sandra och border collie Toya var också och tränade och där kan vi snacka slalom! Det går fortare är blixten.
Så snabba kommer aldrig mina hundar aldrig bli i slalom, men de är ju inte heller några border collies =)

Sen var det meningen att vi skulle vara med och träna med tävlingslydnadsgruppen, men det var visst bara vi som kom.
Så jag körde igenom Lucy i alla moment, något vi aldrig gjort, men jag ville kolla vart i träningen hon låg och hur mycket hon klarade.
Platsliggningen låg hon fint, Linförigheten gick över förväntan, läggande var bra, inkallningen var bra, och ställandet som vi knappt gjort var också bra. Jag hade glömt min apport, men den vet jag att hon kan och sedan avslutade vi med hoppet som också gick bra.
Så jag är nöjd, men det kan absolut bli bättre! Men nu fick jag se hennes helhet och vet vad vi ska utveckla.

När vi kom hem så tog jag med Dixie ut och hon var taggad till 1000 att få jobba.
Jag tror det är ca 500 meter till vår träningsplan och hela vägen dit gick hon perfekt fot fast hon inte behövde.
Hon gjorde som vanligt allt perfekt.

Sen blev det även lite utställningsträning. Det är pyttesmå detaljer som vi ska försöka få till så det blir perfekt till Paris.


Rallylydnadstävling!
Den 26-28 juli är det tre dagars kvällstävling i Rallylydnad på Söderåsens BK. Jag och Dixie ska nog tävla alla dagarna.
Men är det någon som vet om man kan få uppflyttning och titel om man blir godkänd tre tävlingar i rad för samma domare?
Eller måste det vara olika domare? Jag kan inte hitta det i reglerna någonstans.
Så om någon vet så meddela mig gärna, annars kanske Lucy får prova en av dagarna?




Kommentarer
Postat av: Karolin

Vad roligt att ni ska tävla i rally! Men är det den 26-28 juni eller juli? för det blir ju inte officiellt förrens 1 juli. På söderåsen har de officiell helg den 5-8 juli. Hade tänkte anmäla mig och Hemi till något då. Känns onödigt att tävla inoff när det ska bli off hehe :)



/Karolin

2011-06-09 @ 19:19:58
URL: http://www.hemiorambo.blogspot.com
Postat av: Maja Holmström

Hej!

Förlåt det är juli som gäller för tävlingen!

2011-06-09 @ 22:14:58
Postat av: Marie Widblom

STORT STORT GRATTIS till det intenationella championatet.

Kram Marie

2011-06-11 @ 21:53:34
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0