Avelskonferens och nakenhund

Hemma igen efter en mycket trevlig helg i Upplands Väsby.
Jag är mycket nöjd med konferensen och SKK:s upplägg och de hade verkligen satsat. Bra föreläsare, intressanta ämnen, jätte fint hotell och lokaler och mängder med bufféer där man har frossat kanske lite för mycket. Det var väldigt lyxigt och påkostat!
Ibland kändes det som att vi inte gjorde annat än åt, men det var ju för att hålla blodsockret uppe hos alla 160 deltagare så att alla ska orka sitta två hela dagar och lyssna.
Jag träffade många trevliga hundmänniskor med samma intresse så ni kan ju själva räkna ut att det pratades "hund" från morgon till kväll.

Lite segt var det för mig i går kväll. Konferensen var slut vid tre tiden och jag hade planerat att jag skulle ha mycket gott om tid att hinna till flyget, så jag inte skulle behöva stressa. Men jag får erkänna att jag denna gång hade planerat lite för gott om tid.
Jag var på Arlanda redan kl 16.00 och planer skulle gå 21.40. Vad sjutton tänkte jag på?
Det gick att boka om till tidigare flyg, men det kostade mer än hela min ToR biljett så då valde jag att sitta av den långa väntetiden.
Sen var ju såklart flyget en timme försenat också, så det blev ännu lite längre. Och inte nog med det... När vi äntligen kommit ombord på planet så är det en liten tant framför mig som börjar kräkas och medan vi närmaste sitter och håller andan för stanken så ska det diskuteras om hon kan åka med eller inte, så vi kommer iväg ytterligare lite senare. Och när vi äntligen börjar rulla så är det ett litet spädbarn bakom som börjar gallskrika... och det håller på länge...
Jag valde inte riktigt rätt flyg och inte heller rätt plats.

Väl hemma möttes jag av mycket glada hundar. Dixie har börjat löpa så snart är cirkusen igång.

....................................................................................................................................................

Jag har fått lite bilder på franska nakenhunden Chip. Han har blivit av med all sin valppäls. Det ser alltid lika roligt ut med en barbet utan päls. Men visst är han fin ändå?
Han vägde (med päls) 24 kg.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0