Tre stjärnor

I eftermiddags har vi varit duktiga och åkt iväg för att träna agility bland annat.
Alla tre hundarna fick följa med.

Det blev intensivpass för dem alla.

Selma har ett otroligt minne (gäller allt) för vi har inte tränat agility på 7 år. Men hon mindes minsann hur man gjorde. Till och med slalom kunde hon. Hon hade jätte roligt, men hon blir trött väldigt fort. Men några varv på banan blev det. Sen var hon mer än nöjd.

Lucy gjorde också bra ifrån sig. Var inte lika vild som i måndags och hon kom igenom 8-pinnars slalom för första gången och tog hela balansen med fart + utmärkt kontaktfält! Sedan fick hon köra en rund bana och det gick jätte bra.

Sist ut var Dixie. Förra gången hon var med på agilityträningen tänkte jag att det var sista gången vi någonsin tränade agility. Hon bara sprang sina egna banor och tramsade och ville inte komma och inte stanna kvar. Ja, hon var helt enkelt inte alls rolig.

Idag var hon som en ny hund! Inte en enda gång tog hon sina egna hinder eller sprang sina egna banor. Hon var mycket följsam, koncentrerad och lugn... hörde ni... LUGN! Dixie+Lugn+agilitybana brukar inte alls gå ihop i vanliga fall. (OBS när jag skriver Lugn så betyder det inte att hon är slö eller långsam, hon är mycket snabb, men flippar inte ur)
Hon var mycket lätt styrd och gjorde nog sin bästa agilityomgång någonsin. Hon susade in i slalom och oftast blev det rätt. I vanliga fall hinner hon inte med slalom och blir sur om jag vill att hon ska göra om.
Även Dixie gjorde jätte fina kontaktfält och kunde sitta kvar utan problem i starterna.. ja hon var helt enkelt fantastisk!
(Vad har hänt!???)

På vägen hem körde vi och köpte hundmat på Zawiccas.
Zara som har affären är helt fantastisk! Hon gör saker ingen annan skulle göra. Igår hade hon slängt alla affärens stryphalsband och retrieverkoppel för flera tusentals kronor. Hon vägrar att sälja det och tycker att det är värt det om hon kan hjälpa hundar från smärta. Hon hade köpt in stryp precis när affären var ny, men sen har hon haft dem gömda längst in i ett hörn. Igår hade någon kommit och frågat efter ett stryp och berättat att han minsann skulle lära sin hund gå fint och då hade hon tagit fram alla stryp hon hade och slängt i papperskorgen och sagt: "Nej tyvärr, jag säljer inte det längre"

Haha, hon är bäst!

En annan gång när en ny kund hade frågat efter ett stryp så hade hon tagit "strypgrepp" på kunden och frågat hur det kändes och undrat varför man ska utsätta sin bästa vän för obehag.
(kunden kom faktiskt tillbaka efter detta)

Kika in på www.zawicca.se


Imorgon flyger jag till Stockholm för att deltaga på SKK:s avelskonferens som är nu i helgen.
Som representant för Barbetklubben hoppas jag komma tillbaka med ny kunskap.
Det ska bli riktigt roligt. Två av föreläsarna har jag haft i kikaren under längre tid, så det ska bli extra kul att höra på dem.

Jag återkommer på måndag!

Trevlig helg!

Jag har fått en hälsning från Sandra och Eno i Schweiz. De har träffat Lucys syster Mocca. De ser ut att mer vår än vi.... Jag väntar och längtar.


Mocca och Eno




Eno 8,5 månader




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0