Stadspromenad

När jag går promenad med alla mina tre hundar så har de sina platser. Längst fram ligger Lucy, på vänster sida i fotposition går Dixie typ hela tiden och längst bak går Selma som man får släpa runt på.
Kommer vi till nya platser så blir Lucy ganska vild och ivrig och därför bestämde jag mig för att prova att delta på en ny grej med henne.

Häromdagen deltog vi på en arrangerad stadpromenad- och koppelträningslektion.
Det var ingen föranmälan, kostade 100 kr och varade i 2 timmar, så varför inte prova?

Det var väldigt tur vi gjorde det, för jag är supernöjd! Mycket bra upplägg och några nya övningar som fungerar kanon för oss. Lucy går sedan dess som en liten ängel i kopplet.
Det var många bra tips på vad man kan göra på sin promenad för att förhindra drag och öka kontakt och följsamheten och vilka regler som gäller i kopplet. Allt enligt samma träningsfilosofi som jag själv kör efter.

Dessutom får man social- och miljöträning på köpet. Tror vi hann med hela 10 övningar.
Jag tycker det är så tråkigt att träna gå fint i koppel i vanliga fall, men det var roligt när man gjorde det tillsammans och även fick lite nya idéer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0