måndagsträning

Ikväll var det agility igen och nu börjar det verkligen bli en riktig agilityhund av Lucy.
Hon var jätte duktig igen, men blir ändå lite bättre för varje gång.
Två nybörjarbanor klarade hon av fint idag. Hon är jätte snabb och lyhörd och börjar få riktigt bra flyt.
Det svåraste för henne är att sakta ner innan slalom så hon kommer rätt, men när hon väl kommer rätt så ser det mycket fint ut.
Vi båda älskar agility!

Dixie har fått cykelmotion och så har vi tränat vid kaninerna. Fy sjutton så blockerad hon blir i början.
Hon har mycket svårt att släppa dem, men efter 5 minuters träning så kan hon ändå lyssna och så körde vi ett lydnadspass utanför gallret och det klarade hon bra.
Men vi får nog ta några kaninpass till, för det vimlar av kaniner här omkring och ser hon en kanin så sticker hon efter direkt om hon får chansen. Samma om hon skulle få upp ett spår. Då är hon mycket svår att bryta och man skulle kunna köra över henne med en ångvält utan att hon hade brytt sig.
Men hon svarade bra på träningen idag så kanske kommer hon lära sig att skvallra på kaniner om ytterligare några träningspass.

För övrigt så har jag ingen vidare träningsmotivation just nu. Det blir inte alls mycket träning hemma för tillfället.
Sådana perioder kan man få ibland. Jag hoppas motivationen kommer tillbaka snart.
Det kan bero på att jag inte har några mål framför mig.
Det är bara rallylydnadstävlingen i augusti och det känns för tidigt att börja träna till den eftersom Dixie redan kan alla skyltar och jag vill inte tjata runt henne i för mycket banor innan dess.

Nä, jag får helt enkelt sätta upp lite andra mål så jag har något att träna för.

Har glömt säga att hane är bestämd till Lucy, så då hoppas vi på valpar nästa sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0