Myra på besök

Igår var det fullt upp som vanligt.
Jag var på en heldags hundföreläsning där tre olika föreläsare pratade om inlärnig, minne, stress, motivation, ledarskap och samspel. När man har gått X antal utbildningar och varit på X antal föreläsningar genom åren så blir det ofta så att man har hört det mesta förrut, men varje föreläsning har ju alltid något nytt att erbjuda eller har kommit på någon bättre omformulering som man själv kan använda sig av, eller tar upp något nytt diagram eller forskningsexpriment så jag tyckte det var bra ändå.
Dessutom så älskar jag föreläsningar på Scandichotellen för de är minsann inte snåla med sina bufféer =)

Efter föreläsningen så åkte jag hem och med mig då hade jag lilla Myra som behövde hundvakt.
Myra är en jaktgolden valp på ca 4 månader som går på en av minna valpkurser.

Hon har nu varit här sedan igår eftermiddag och hon är en extremt okomplicerad valp. Social och orädd och smällte in i vår flock direkt, precis som om hon alltid har bott här.

Hon besitter alla de egenskaper som jag älskar hos valpar och jag ser stor potential i denna lilla valp att kunna bli en riktigt duktig hund när hon blir stor. Jag är lite avundsjuk för mina hundar har inte haft så mycket gratis, utan där får man kämpa hårdare. Men man kan heller inte jämföra en jaktgolden och en Barbet =)
Det är ju en viss skillnad!

Lucy och Myra började leka inom loppet av 15 sekunder och hade många brottningsmatcher igår kväll. Lucy är den som ligger på rygg och sprattlar medan Myra gör hoppattacker på henne =)

Dixie är måttligt förtjust. Hon vill ha lugn och ro och gillar inte när de andra två leker hejdlöst och bryter dem när hon tycker de blir för vilt, haha precis som en surkärring =). Hon vill minsann inte leka med Myra, men är ändå väldigt intresserad av allt hon gör. Men om inte Lucy hade tagit över showen så hade nog inte Dixie kunnat hålla sig för lite bus med valpen. Men i detta läget så känner sig Dixie nog lite utanför.

Myra har sovit som en stock hela natten bredvid de andra två. Just nu ligger hon själv och leker med en anka. Mina hundar är lite morgontrötta så de har inte gått upp än.

Det Myra har lärt sig här är att Stor svart hunds mat går man inte fram till, men stor brun hunds mat kan man smyga fram till och sedan äta upp den det fortaste man kan så inte stor brun hund får någon mat



Det var roligt att ha valp i huset, man blir ju minst sagt lite valpsjuk =)


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilken fin bild. Blir lite sugen när jag ser en golden har haft en golden själv för ett antal år sedan.

2011-11-20 @ 15:18:53
Postat av: Urban Carlsson

Gudars skymning vad söt :)

2011-11-21 @ 21:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0