Mina stjärnor

Ikväll har det blivit mycket träning.

I agilityn har vi nu börjat gå med den duktiga gruppen så nu blir det agility varje vecka istället för varannan som det hitills varit. Det känns jätte bra.
Jag är så himla nöjd med min agilitystjärna Lucy. Jag tycker hon är fantastisk på banan. När det blir fel så är det jag som klantat till det. Idag körde vi en rolig bana som vi klarade fint.

Och på torsdag blir det agilitytävling för oss. Min första någonsin... Hur ska det gå?

Direkt efter agilityn blev det privatträning med Amanda som har Birger och Sune (Cavalierer) Jag ska hjälpa till att få dem startklara inför rallylydnadstävling och det kommer gå så bra. Bara några små justeringar här och var så kommer det gå jätte bra för dem.

Direkt efter det så var det rallylydnadsträning med framförallt Dixie. Hon glänste som den stjärna hon är och bara gjorde sin matte så himla glad. Allt fungerade som det skulle! Bästa hund!

Men det känns helt rätt att vi inte åkte på tävling i helgen. Jag hade verkligen ingen lust och kände bara press över allt. Men nu när vi inte har bokat in något så känns det mer roligt att träna igen....utan press.
Det kommer bli fler tävlingar framöver men jag vill vänta tills jag känner mig redo. Det är inte bara hunden som ska vara redo nämligen =)

Lucy gjorde också mycket bättre ifrån sig på rallyn idag. Hon var pigg och glad precis som hon ska vara =)

Jag ikväll blev en sån kväll där jag bara kände glädje och lycka över mina älskade hundar!

Nu ska jag sätta mig vid kvällspysslingen.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0