Födelseordning

De tio små liven mår bra, men det har varit lite jobbigt i natt. Lucy har bara 8 spenar och det betyder att det alltid är minst två som bli utan och de uttrycker högljutt sitt missnöje över situationen. Det blir inte så mycket sömn då för en annan, men det gör inget.
Jag skulle sova med Lucy i valprummet och Daniel skulle sova med Dixie i ett annat rum, men efter ett tag ville han byta för Dixie ville bara in till mig och till valparna, så då fick jag sova med henne. Nu är hon hur lugn som helst, så det ska nog gå bra. I morse lyckades hon smita in i valprummet snabbt, men vi var alla på plats och Lucy sa till henne. Lucy passar på dörröppningen. Hon ställer sig i vägen och glor och budskapet går fram, men Dixie tycker det är orättvist och vill så gärna gå in och pyssla om de små.

Lucy är så duktig och har fullt upp med att mata och tvätta dem så de kan kissa och bajsa. Men hon följer gärna med ut när jag frågar om hon vill gå promenad eller ha mat.

Jag har vägt alla och alla har gått upp i vikt. De två minsta hanarna har gått upp mest och den största hanen har gått upp minst, så nu är de väldigt lika i vikten, ja i utseendet också.

Här kommer första presentationen om valparna. Finns inte så mycket att säga ännu mer än att alla är så himla goa :)

De presenteras i den ordning som de föddes.

1. Hane  (Vitt band)

Födelsevikt: 271 gram
Helsvart
Föddes kl: 08.36


2. Hane  (Inget band)

Födelsevikt: 331 gram
Brun med lite vitt på hakan
Föddes kl: 09.04


3. Hane  (ljusblått band)

Födelsevikt: 270 gram
brun
Föddes kl: 09.33

4. Hane  (ljusgrönt band)

Födelsevikt: 310 gram
Helsvart
Föddes kl: 09.54


5. Hane  (rött band)

Födelsevikt: 252 gram
Helsvart
Föddes kl: 10.18


6. Hane  (Svart hane, inget band)

Födelsevikt: 276 gram
Svart med vit rand på bröstet
Föddes kl: 10.33


7. Tik  (Svart tik, inget band)

Födelsevikt: 310 gram
Helsvart
Föddes kl: 10.46


8. Hane (lila band)

Födelsevikt: 280 gram
Svart med vit haka och vit prick på bröstet
Föddes kl: 11.13


9. Tik (Rosa band)

Födelsevikt: 271 gram
Helsvart
Föddes kl: 11.28


10. Tik (Brun utan band)

Födelsevikt: 282 gram
Brun med vit rand på bröstet och lite på hakan
Föddes kl: 12.24

Och så blev det en liten gruppbild på valphögen



Dessa band som de har runt halsen kommer att bytas ut, de är helt värdelösa! Jag har letat i flera veckor efter bra band, men inte hittat något. Vad använder alla ni andra uppfödare för band som inte lossnar eller fransar sig? Jag vill ha alla tips nu! Och helst var jag kan köpa det, för det är problemet för mig att hitta.
Jag har skickat min mamma till en syaffär så ett hopp är att hon hittar något bra där.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Man kan nästan känna lukten av dom små liven.

Marie

2012-04-14 @ 11:56:16
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Gunilla

Gud så fina alla är, så mysigt man blir ju riktigt avundsjuk.

Kram från oss i luleå

2012-04-14 @ 12:12:20
Postat av: Eva Olsson

Bedårande söta alla tio – en riktig lyckokull!

/Eva

2012-04-14 @ 12:21:46
Postat av: Birgitta

GRATTIS till de ljuvliga valparna!

Hör av dig om du behöver hjälp.

Häromi har valpmärkningsband./ Birgitta

2012-04-14 @ 13:15:10
Postat av: Berith A.

Oj så fina de är, man blir alldeles varm i hjärtat av att se dem.........

//Berith A.

2012-04-14 @ 13:25:56
Postat av: Lena Herén

Otroligt söta valpar.Lycklig Du som får rå om dem.

Lena

2012-04-14 @ 18:21:03
Postat av: Marie Lidblad

Gudomliga valpar! Så söta!

Marie lidblad

2012-04-14 @ 21:17:23
URL: http://batterikullens.se
Postat av: Loella

Grattis! Så fina. Jag tycker det funkade bra att märka med sönderklippta trikå kläder som barnen haft. De töjer sig ju en del men det var ganska praktisk då men allteftersom dom växte kan töja banden.

2012-04-15 @ 23:13:20
URL: http://blacksheep.blogg.se/
Postat av: Eva Gudmundsson

Grattis till till valparna ,en härligt stor kull.Kram Eva

2012-04-17 @ 11:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0