Nya husdjur





Daniel blev så himla sugen på att skaffa sig några höns igen. Han är uppväxt med det och vi hade det för några år sedan, så ikväll var vi iväg och köpte 6 dvärghöns som ska värpa ägg till mig :)

Jag kanske också tar tag i klickerträningen med någon höna, jag gick ett läger i klickerträning för höns i Dalarna för några år sedan och de hönorna lärde vi att apportera, gå agilitybana och skilja på färger och former, det var fantastiskt kul! Så det kanske det blir.

Men vi väntar fortfarande på att valparna ska komma. Lucy visar inga tecken på att det är på gång. Hon följer med ut och hon vill gärna gå långa promenader och hon är mycket noga med när hon ska ha sin mat som hon slukar på 3 sekunder.
Tempen ligger stabilt med bara någon tiondels variation.

Dixie är så mån om henne. När hon får tokflipp och springer runt så brukar hon alltid tackla Lucy och brotta ner henne, men det gör hon inte nu. Lucy springer efter och nafsar Dixie i hasorna istället.
Om Lucy gnyr så går Dixie alltid dit och kollar så hon mår bra.

På kvällarna han Lucy vara lite pipig och hon har ansträngd andning.

Vi väntar vidare......

Kommentarer
Postat av: Molly Samuelsson m. Familj

Vi följer bloggen med spänning varje dag i väntan på att valparna ska komma. Hoppas så att det blir en liten till oss och att allting kommer gå bra för Lucy! :)

2012-04-11 @ 20:55:59
Postat av: Eva Olsson

Jag håller andan och ser att det är nya husdjur anlända men inte några valpar inte...utan hönor :-)) Ett välkommet tillskott vad jag förstår. Nu håller jag bägge tummar och hoppas att "lilla tunnan" snart blir en smärt och smidig lekkompis igen och att allt går riktigt bra!

Fantastiskt att höra att Dixie är så lyhörd och insiktsfull gentemot Lucy – måste vara en en god rasegenskap, inte sant ;-)

Med hopp om snar nedkomst!

/Eva Olsson

2012-04-11 @ 21:12:30
Postat av: Marie Widblom

Jag anser att ha höns är världens dyraste hobby;-)Men det är en rolig hobby.

Vi väntar också med spänning.

Kram marie

2012-04-11 @ 21:55:32
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0