Pälsvård


Jag håller på med att få Dixies päls genomborstad, men det tar ganska lång tid om man ska kunna dra en kam igenom pälsen. Hon har ändå väldigt lätt päls och jag borstar bara henne varannan vecka. Samma med Lucy som också har väldigt lättskött päls. För ett år sedan var det annat, då tovade pälsen sig 1 minut efter att den var genomborstad. Så kan det vara med unghundspälsar. Efter ca 2 år blir hårstråna strävare och lättare att reda ut.

Men nu är Daniel och Dixie nere på stranden och joggar och det har regnat innan så hon kommer troligtvis vara väldigt smutsig när de kommer tillbaka.



Lucy spanar på grannens katt.. Ser ni den? :)



"Var tog den vägen?"




En liten bild på valphögen.
Jag har redan sett flera gånger att valparna försöker gå ut på tidningarna när de ska kissa. Ibland hinner de kravla sig ut ur klungan, ibland hinner bara en tass hamna på tidningen. Jag tycker redan de kissar stora pölar och Lucy hinner inte med att tvätta alla när de vaknar samtidigt. Jag brukar hjälpa henne genom att sätta dem på tidningen innan de får äta. Vi bor mer eller mindre i valplådan och det är så mysigt att sitta där och ha valparna i knäet.
Alla har nu kommit över 500 gramssträcket och det skiljer endast 80 gram från den minsta till den största, så de är väldigt jämna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0