Påsk och sånt

Det har varit fullt upp över påsken så jag har inte haft tid att uppdatera här.

I torsdags var jag i Malmö med min syster och gjorde Tv-inspelning till X-Factor som ska visas i höst.
Det ska ersätta tidigare Idol, men var väldigt likt måste jag säga. Tilda (syster) hade gått vidare från första uttagning där 80 personer av 1500 kom vidare till denna inspelning.
Jag hade Backstage-pass och det var roligt tills jag fick veta att alla BS anhöriga också skulle ha mikrofoner och bli intervjuade av David Hellenius, som tur var så blev det bara kort.
Tilda och hennes kompis som sjöng ihop fick stå på scen i Malmö arena och uppträda inför juryn och stor publik. Tyvärr var båda sjuka och de gjorde bara ett ok framträdande så de gick inte vidare, men de blev en erfarenhet rikare och det blev en trevlig dag.

Senare på kvällen kom våra påskgäster som kommer varje år. Så det har varit fullt upp med olika saker.

Nu är det hela över och nu väntar vi bara på valparnas ankomst.
Det är dag 59 idag och dag 63 är på fredag. Jag hoppas inte de kommer då eftersom det är fredag den 13:e.
Dixie födde sina valpar på dag 59, men det kommer inte Lucy göra. Tempen ligger stabilt fortfarande.






Lucy är fortfarande pigg och följer glatt med på alla promenader och äter så fort hon får mat. Vi har fått dela upp i ännu mindre portioner nu för hon kräks upp maten annars den glupska lilla hunden :)

Men hon är lite besvärad när hon ska klia sig, baktassen når inte fram för magen är ivägen.


Och så måste jag gratulera Gunilla och Sannie (Majtippans Jade of Cheba) igen till deras andra 1:a pris i lydnadsklass 1 som de tog idag på Mullsjö BK.
Nu är de bara det sista kvar innan titeln är säkrad. Grattis! Ni är så duktiga!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kollar in här varje dag & väntar med spänning på de små valparna. vi hoppas så att det blir en liten till oss! Hoppas ni har haft en bra påsk! :)

2012-04-09 @ 18:24:12
Postat av: Marie Lidblad

Hon är supertjock!Ser ut att bli många valpar:-)

Marie och farmor Amande

2012-04-10 @ 17:10:14
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0