Tävlingen

Nu har vi kommit i ordning i vårt "nya" hus :)
Valplådan är på plats och iordningställd.
Det blev ett kärt återseende för Dixie. Hon blev jätte lycklig och lade sig genast tillrätta i lådan och bäddade fint.
Hon förstår inte att det är Lucys som ska ha lådan nu. Men Lucy ligger istället under sängen. Förra gången var det tvärtom. När Dixie skulle ha valpar var det hon som låg under sängen och Lucy i lådan.
Jaja, de får nog rätt på det där.

Idag har jag och Dixie varit och tävlat rallylydnad igen, andra starten i fortsättningsklassen. Det har inte känts så bra i mig under veckan, även om det gick bra i onsdags när vi var där och tränade. Jag har haft en känsla av att det inte skulle gå så bra idag och jag var som vanligt nervös in i det sista.

Startskylten stod mitt i banan och först var Dixie väldigt okoncentrerad just före start, men när hon väl var på plats fick hon till en ganska bra start, men sen höll jag på att tappa henne i spiralen som var skylt nummer 2. Där blev det ett lite panikartat "DIXIE" för att få henne på rätt spår igen och det fick jag för sen gick hon felfri resten av banan.
Det lilla snedsteget kostade oss 3 poäng i förarfel och totalt fick vi ihop 97 p (av 100 möjliga) som är det sämsta resultatet vi fått hitills i rallylydnad, men ändå är det ett himla bra resultat så jag är väldigt nöjd med det.
Det blev en 5:e placering av 23 ekipage. Helt ok!

Detta var vårt andra kvalificerade resultat och klarar vi det på nästa tävling så får min välmeriterade hund ännu en titel :)

Men det kommer inte bli på ett tag för nu tar vi paus några månader från tävlandet och ska helhjärtat ägna oss och de kommande valparna.

Tyvärr blev det inga bilder idag, men det var så kallt och grått så det hade nog inte blivit bra ändå.

Kommentarer
Postat av: Marie Widblom

Grattis till 97p.Det är spännande att gå i väntans tider. Det ska bli kul att läsa valpblogg.

Marie

2012-04-01 @ 21:50:09
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Ewa Thurfjell

Grattis, ni är ju jätteduktiga

2012-04-01 @ 22:10:04
Postat av: Gunnel Svinhufvud

GRATTIS Maja och Dixie! Vad duktiga ni är!

Kramar från oss.

2012-04-01 @ 22:14:16
Postat av: Gunilla Enberg

Hej och grattis till dig och Dixi för en bra prestation.

2012-04-01 @ 22:23:19
Postat av: Jill Blomgren

Grattis till er båda, Maja & Dixie. Vi väntar med spänning på att se hur många valpar Lucy får.

Kram Jill & hundarna

2012-04-02 @ 13:56:09
Postat av: Katarina Plars

Stort GRATTIS! Vad roligt att det gick så bra (fast du inte trodde det innan)! :-)

Kramar från oss

2012-04-02 @ 21:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0