Fredagsträning

Idag blev det hundträning i Helsingborg.
Och för första gången på länge så gick det inte särskilt bra med Dixies träning. Det gick inte dåligt, men inte alls som hon brukar.
Jag kanske inte heller var som jag brukar, jag känner ju att detta med Selma hänger över mig, så jag kanske inte var på mitt topphumör och det var inte Dixie heller. Jag kände att jag inte kunde belöna henne lika bra som jag brukar, hade liksom inte ork till att vara superglad. Så hon var ganska seg och gjorde missar hon inte brukar göra.
Men jag ska nog inte bry mig om det.
Vi tar nya träningstag på måndag och då kanske allt är som vanligt. Det var helt enkelt en sån dag för oss idag.  
 
Lucy var så taggad under tiden som jag tränade med Dixie så hon satt och ylade i bilen. Det har jag aldrig hört henne göra. Det lät roligt :)
 
Hon fick komma ut sen och köra mini-agility. Tränade handling med bara ett hinder, för det var allt vi hade. Det går att träna massor med bara ett hinder och fyra slalompinnar hittade vi också.
 
Emelie och hennes kelpie Lycka har också börjat med agility nu så de övade också lite och lille Vincent laddar inför rallylydnads SM. Bara två veckor kvar nu...
 
Nu är det helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0