Tre trötta

Kvällens träning resulterade tre trötta, två hundar och en matte.
 
Blev ett ganska aktivt pass både med agility och springlekar, så jag blev minsann helt slut. Blev ett rejält träningspass för mig också :)
 
Lucy fick både köra lydnad och agility. Platsliggning, inkallning gick mycket bra. Läggandet la vi en del fokus på, hon har bra teknik, men är inte så snabb. Jag försökte träna upp hennes fart och något bättre blev det, men någon 10:a lär det aldrig bli. Även fotgåendet gick bra idag, bitvis i alla fall :) Mycket nöjd med henne idag! Hon var på hugget :)
 
På agilityn blev det slalomträning och framförbyten och träning på kontaktfält. Lucy satte underbara kontaktfält idag! På samtliga tre klätterhinder! Duktig tjej! Resten gick också bra, men jag måste öva mer på den ena planen för när skymningen faller så går Lucys öron och ögon hem och lägger sig, men hennes nos är piggare än nånsin på vittring av vilt på fältet. Två gånger sprang hon iväg för att nosa efter kanin. Det gillas inte och därför måste vi träna mer på den planen just i skymningen, för annars på dagen är hon inte sån.
Kan tänka mig att hon inte har lärt sig det tills imorgon när vi har kurs, så jag får antagligen skämmas lite för henne då.
 
Dixie och jag har påbörjat högerhandlingen i rallylydnad och det gick jätte bra, körde även lite annat och det är aldrig några problem. Hon är så himla duktig. Undrar om jag nånsin kommer få en sån hund igen?
Hon är något utöver det vanliga!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Dixie är ju otrolig, dröm hunden nummer 1. Hoppas verkligen det finns fler, jag skulle gärna ta en då :)

2012-08-27 @ 21:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0