Snö

Det har snöat hela dagen och jag ha varit ute och lekt med hundarna. De tycker mycket om att fånga snöbollar som jag kastar till dem i luften.
Men Dixies bästa sysselsättning i snön är att spåra sorkar. Hon hittar en liten gång i snön som hon plöjer upp med nosen och sen hittar hon ett hål som hon gräver sig ner i så inte huvudet syns.
 
Selmas knöl och hot spot är en besvärlig historia.. Det ger inte med sig det minsta trots behandling.
Jag tyckte faktiskt det såg värre ut idag :(
Det får nog bli återbesök eller starkare antibiotika. Jag är otroligt trött på allt elände som drabbat mina hundar nu på kort tid. Kan inte allt bara bli som vanligt igen?
 
Jag får istället pigga upp mig med lite nya bilder på Lucys och Frankies valpar:
 
Här är Saffe på Öland. Precis innan snön kom :)
 
Snöig Balzac i Stockholm
 
Helmuth i Danmark i snöig lek
 
Juni i Luleå har lyxen att kunna träna inomhus :)
 
Balder i Motala. Balder vill bara vara ute hela tiden och vägrar komma in. Imorgon ska jag hälsa på Timja och det är samma "problem" där. Hon vill bara vara ute i snön hela tiden :)
 
Söta Alma i Danmark har redan en härlig julstämning :)
Alma har även en egen julkalender där hon får öppna ett paket om dagen fram till julafton.
Almas julkalender

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0