Jag lär få se

Gårdagens träning gick riktigt bra med Dixie igår. Bästa på länge!
Min nya uppvärmningsrutin fungerade jätte bra och hon var väldigt fokuserad på banan och klarade av att gå hela banan utan att gnälla eller skälla en enda gång! Yes!
Då har träningen börjat ge resultat.

Men det ska ju alltid finnas något att oroa sig för inför en tävling och även om det är större risk att hon kommer skälla på tävlingen eftersom man alltid är mer nervös då (jag alltså) så är jag just nu mest nervös för att det ska ligga massa hästskit i ridhuset där tävlingen är. Först tänkte jag att de säkert har städat bort det, men så läste jag på en blogg häromdagen att på en tävling hade det varit mycket hästskit som störning och flera hundar åt.
Jag har inte tränat på hästskitsstörning så jag vet inte om hon klara det.
Jag lär ju få se det på lördag.

Lucy har blivit lite anorlunda. Hon är lugnare och leker inte så mycket. Hon skäller vid staketet om det går förbi andra hundar, något hon aldrig gör annars. Hon har faktiskt igår kväll för första gången i sitt liv kunnat säga till Blanca på skarpen att låta henne vara. Äntligen! Och budskapet verkade gå fram!
Lucy som alltid tar så försiktigt om man ger henne något godis, försöker nu svälja hela handen. Hon är så otroligt hungrig och glupsk. Vi ger ju bravo biffar som foder och dessa ska ju tinas. I vanliga fall brukar Lucy säga till mig så fort biffarna har tinat så hon kan äta upp dem, men nu säger hon till typ direkt när jag har tagit ut dem ur frysen. Hon vill ha dem genast!
Om det är dräktighetstecken eller ej återstå att se. Alla tecken kan ju vara dräktighet likaväl som skendräktighet.
Jag lär ju få se det om ca 2 veckor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0