Snö

Igår hade vi en mycket trevlig kväll med restaurangbesök och stand-up show med Magnus Betnér. Väldigt roligt!
Jag älskar alla komiker och försöker gå på alla föreställningar som kommer i närheten. Jag får leta upp något annat att boka in snart.

Imorse var det första man väcktes av nyheten att Whitney Houston dött. Det var väl inte helt oväntat att hon inte skulle bli så gammal men ändå tragiskt och sorgligt. Jag är själv ett stort Whitney-fan och som minne av henne lämnar hon efter sig otroligt många bra hits och vackra ballader som vi lyssnar på idag.


En annan tråkig sak man såg när man vaknade idag var att snön kommit tillbaka. Vi har klarat oss undan snön väldigt länge. För några veckor sedan kom det lite snö, men den försvann på en dag. Nu har snön kommit igen och lagt sig med ca 2 cm lager på marken. Sedan kom det regn och nu lär det väl bli slask. Det betyder mer smuts på mig och hundarna och det gillas inte. Det har varit så skönt nu alla de månaderna när vi bara har haft kallt och frusen mark, sol och utan snö. (Ok, kanske lite väl många minus) Men bättre det än slask. Hoppas det lilla snölagret försvinner snabbt.

Lucy har träffat Frankie idag igen och det blev en ny fullbordad parning.

Nu är det bara att vänta på ultraljudet om en månad.

Lucy får nu göra en paus i lydnads och agilityträningen, men vi får träna lite här hemma istället.

Ha en trevlig söndag! Det ska vi ha. I eftermiddag kommer det besök av ett par som vill bekanta sig med rasen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0