Sportlovsvecka

Igår hade jag jag mina kurser som vanligt och i fortsättningskursen har vi det så att vi blandar vardagslydnadsövningar med tävlingslydnad, rallylydnad, agility och freestyle så deltagarna får prova på de olika aktiviteterna med sina hundar.
Igår skulle de då få prova på tävlingslydnad. Då passade jag på att ta Dixie med mig så vi kunde visa momenten i lydnadsklass 1 och så att deltagarna får se i praktiken hur ett lydnadsprogram kan se ut och vad de kan nå för mål om det väljer att fortsätta att träna. 
Dixie skötte sig utmärkt och presterade på topp!
Det är riktigt bra träning för henne att hon ska kunna prestera i skarpt läge som det är när man är visningshund (eller på tävling), för då är det ju viktigt att hon visar rätt.

Nu börjar sportlovet här och det betyder att alla jag känner åker bort och jag är hemma med 4 hundar hela veckan. Blanca är nämligen också här.
Lucy har i alla fall gått ur höglöpet nu men det förstår visst inte de andra. Dixie blir som tokig på kvällarna och ska bara jucka och Selma är likadan. Igår hittade jag henne stå och jucka på Lucys huvud när Lucy låg och sov.
Lucy har ju en ängels tålamod och är alltid för snäll och säger aldrig till, så det får jag göra istället.
Selma är också i början på sitt höglöp nu så det kan nog bli en livad vecka med rena rama cirkusen hemma.

Daniel är i Stockholm igen. Han var där förra helgen också på arbetsintervju och denna helgen har han två intervjuer till. Han är färdigutbildad till sommaren och då.... "svälj".......lutar det till att det blir jobb i Stockholm för hans del till hösten och det innebär att vi kanske flyttar dit också.
Jag är livrädd för det. Vad gör man där liksom? Jaja, det är en senare fråga. Det finns väl inget ont som inte har något gott med sig och inget är ju bestämt ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0