Äntligen igång

Så underbart det var att äntligen fått komma igång med hundträningen igen efter semester, helger och sjukdom.

Fick till en riktig kanonträning ikväll med båda hundarna. Jag är mycket nöjd med oss alla!

Lucy min agilityhund som inte har fått springa någon agility på över en månad var överlycklig och hon var lika duktig som innan vårt lilla uppehåll. Men hon tycker ibland att slalom bara ska ha 11 pinnar för hälften av gångerna så fuskar hon sista pinnen och där måste jag bestämma mig exakt för hur jag ska göra. Och det rätta är ju att ta om hela från början, men det känns lite jobbigt att ta om hela slalomet bara för den siste pinnen. Men med de nya reglerna så tolereras inget sånt slarv så vi får köra på den hårda vägen.

Annars är jag jätte nöjd med henne. Fortfarande är problemet att jag inte kan komma ihåg en liten bana. Åh så irriterad jag blir på mig själv att jag inte kan minnas fast jag gått banvandring massa gånger. Men när det verkligen gäller och man springer där med sin hund så är det inte så himla lätt alltid.
Men roligt är det!

Och sen har vi nu gått med i en blandad rallylydnad/tävlingslydnadsgrupp som går direkt efter agilityn. Lite nya deltagare var med och det är jätte bra så vi får öva med nya hundar som störning.
Det är Dixie som i huvudsak går den kursen men Lucy är ändå med som lite avbytare när jag tycker att Dixie behöver paus. (Får hon bestämma själv vill hon aldrig ta paus)

Hur som helst så var hon också jätte duktig och jag känner mer och mer att hon verkligen har mognat och hon bryr sig inte om alla störningar runt omkring. Hon har ju haft lite polistendenser innan att så fort någon leker för häftigt eller vad som helst ska ska hon vara med och se så allt går rätt till genom att lägga sin nos i blöt, men det gör hon inte längre.

Sakta men säkert så känner jag att det luktar tävling i vår i fortsättningsklassen. Ska in och kolla tävlingar nu på en gång. Efter kvällens träning så är jag verkligen motiverad till att smida ordentliga träningsplaner för oss.

Godnatt säger en mycket nöjd matte!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0