högljutt

Då var måndagens träning avklarad.

Båda var väldigt högljudda på träningen idag. Vet inte vad som flugit i dem.

Lucy grät HÖGT varje gång hon fick stå bunden vid en stolpe. Så brukar hon inte göra.

Och Dixie var väldigt speedad på träningen och gnällde och skällde sig igenom rallybanan även om hon gjorde rätt vid varje moment. Väldigt jobbigt och irriterande tyckte jag.
Jag tycker mig kanske se ett samband med när vi tränar med skyltar och när vi tränar utan. Tränar vi utan skyltar fast samma moment så är hon alltid tyst och fokuserad, men när vi har skyltar så blir hon något mer ljudlig och idag var extremt. Det måste vara något som jag gör anorlunda och naturligtvis måste jag var lite mer fokuserad på vilken skylt jag ska ta så att det blir rätt. Kanske det hon inte gillar? Då får det bli mer skyltträning.
Alltid är det något som ska tränas på.

Lucy var i alla fall super duktig på agilityn. Idag började vi med en hoppklass 2 bana som hon nästan klarade felfritt. Det är verkligen hennes grej och hon är jätte duktig. Hade varit kul om vi kunde våga tävla någon gång. Men det får vänta. Just nu är det andra planer som kommer före.

På lydnaden fick Lucy för första gången träna sändande med föremål till andra personer. Något hon aldrig gjort förut. Men det var lätt som en plätt tyckte Lucy. Jag gav henne ett föremål och hon avlämnade korrekt i handen på mottagaren och sedan gjorde vi det i en triangel så hon fick lämna mellan oss. Hon var jätte duktig och jag blev stolt. Detta är ett moment de ska kuna i hennes utbildning så det ser ju verkligen lovande ut efter kvällens pass.

Jag tror nog det kan komma löp när som helst nu för Lucy. Dixie har varit på henne idag och ridit och svansat efter. Kanske därför de varit knäppa idag? :) Vi får väl se. Några veckor till är det egentligen om hon ska följa sitt tidigare mönster.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0