Bilder från helgen

Vi har inte hunnit vila en dag sedan vi kom hem från semestern. helgen har varit full av aktiviteter och utflykter och så har vi haft besök av en vän från Norrköping. I torsdags var vi och besökte Helsingborgs festivalen. Jätte fint väder hade dem i år, mycket folk och god mat som vanligt. Vi tittade på några artister och sen åkte vi hem. En dag räckte.
 
På fredagen åkte vi ut till stugan och på vägen dit blev det ett besök hos moster och valparna som blir 3 veckor idag. Mycket söta och knubbiga små godningar och sötare ska dem bli.
 
Vi har haft jätte varmt väder, så det blev mycket bad för alla. Här är vi i Hovs Hallar (med min syster på bild).
Där är lika fint som alltid
 
Vår lilla utter Lucy simmar så mycket hon kan
 
Men hon var ganska jobbig när killarna skulle bada, hon skällde som en galning när dem simmade ifrån henne :/
 
Två hundar på tork
 
Dixie är i sluttampen av sitt löp och är så lugn så. Enda nackdelen med hennes löp är att pälsen tovar sig lättare. Så det är en tovig Dixie på bild. Jag ska ta ett pass med borsten lite senare i henens päls.
 
Och som jag misstänkte så har Lucy fått blodad tand på hönsjakt, så hon blir vild och galen när hon hör dem kackla utanför och försöker hitta en väg ut. Vi hittade hennes håll i en buske där staketet hade vikt sig, men nu är det 1,5 meter högt så hon ska aldrig mer kunna ta sig ut.
 
Lucy på helspänn. Förutom att hon är så tänd på hönsen så är hon inne i en jätte bra period i träningen. Vi körde ett lydnadspass igår och det var det bästa på länge. Hon var nästan övertänd på träningen också och gjorde jätte bra ifrån sig.
 
Sedan har vi firat vår lilla Selma som fyllt hela 10 år! Tyvärr har hon åkt på någon infektion för någon vecka sedan, där symptomen var röda och klådiga öron och ögon. Men hon har fått medicin så nu är hon bättre, bara ögonen som rinner lite fortfarande. Rinnande ögon är jätte vanligt på bichoner och som ofta resulterar i rödfärgad päls, vissa bichoner får det redan som valpar och har det sedan hela livet. Selma har aldrig haft det under sina 10 år, hon har alltid varit kritvit, men man ser på bilden att hon nu fått lite missfärgningar runt ögon och mun¨nu. Hoppas det försvinner snart för det är ganska fult.
 
 
 Sen har vi besökt lite släkt och här har vi en sann hundälskare vid namn Anna (9 år) som bönat om att få passa någon av våra hundar. Mest gillar hon Lucy och idag åkte vi dit med Lucy så hon fick ha henne ett tag. De hade jätte kul och Anna är mycket duktig med henne. Hon fick träna med henne lite och så lekte dem kurragömma och sprang omkring tillsammans. Lucy är bästa barnhunden man kan tänka sig!
 
Nu är vi hemma i stan igen och imorgon ska jag jobba lite innan kvällens träning som jag ser lika mycket framemot som vanligt. Och på tisdag börjar jag och Lucy Basic handling 1 kurs i agility.
 
Men på torsdag lämnar vi landet igen. Denna gången bär det av till Lyon, Frankrike. Jag ska nämligen deltaga på en stort symposium för Barbet där rasens framtid och rasstandard ska diskuteras. Det ska bli mycket spännande. Det anordnas även en utställning för vattenhundar, men denna gången åker vi utan hundar till Frankrike. Det är nämligen tredje sommaren i rad som jag åker till Frankrike i hundärende. Förut hade jag aldrig varit där. Tänk vad mycket roligt det medför att ha hund :) Det ska bli kul att träffa vänner och bekanta Barbetfolk igen.
 
Det var längesen jag la upp bilder på valparna nu, så jag får göra ett speciellt inlägg till med bara det. Almas matte Michelle har startat en egen facebook-grupp bara för ägare till vår kryddkull och där följer jag med spänning alla berättelser och bilder som valparnas aktiva ägare lägger upp! Jätte roligt att man kan följa dem så aktivt och att ägarna kan dela bilder och se syskonens uppväxt också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0