Hejdå Balsac!

Ja, då kom dagen då det även var dags för sista valpen att flytta, och det var Balsacs tur förståss.
Oj så tomt det blev!
 
Balsac kommer flytta till Stockholm, men först ska han och familjen ha semester i  sommarstugan i Skåne där det både finns stor egen skog och egen sjö. Han kommer få följa med på familjens alla upptåg och gå lite kurser i höst och sen får man se vad det leder vidare till :)
 
Balsac och lillhusse
 
Lägger även ut några bilder från igår, vår sista kväll med Balsac
Det har varit underbart att få ha honom en extra vecka. Han är så otroligt lätt, mycket trygg och social med sin familj, men har inte visat så stort intresse för nya människor som de andra valparna. Han älskar mat, han är lätt att motivera till träning, han har ett utmärkt luktsinne (tror han har skarpast nos av alla i kullen vad vi har kunnat se) Mycket följsam, lätt att koppla av överallt, fint föremålsintresse, han är i stort sätt rumsren och sover hela nätter utan problem.
 
 
Han är väldigt fin kille som vi kommer sakna mycket. Det är ju speciellt med den sista valpen!
 
 
Lockig och fluffig päls efter att han fått sig ett bad
 
 
 
Han älskar att kela och pussas. Igår var det så varmt så vi kunde sitta ute till halv elva på kvällen och kelgrisen är med oss hela tiden.
 
Han smälte bra in i familjen och gjorde precis som våra hundar gör- Ligger under bordet. Balsac och Dixie har varit dem som sovit mest, medan Balsac och Lucy är dem som har lekt mest ihop.
Det är lite dämpad stämning hos Dix och Lus, de uppskattade den friska fläkten i huset.
 
Men nu ska jag koncentrera mig fullt ut på mina egna hundar. Imorgon blir det agilityträning för Lucy och Lydnad för Dixie och så kommer vår lilla Timja för privatträning :) Det ska bli så roligt och jag längtar jätte mycket.
Nu när jag inte har valparna som projekt, så måste jag genast igång med nya mål så det kommer planeras för fullt denna veckan.
 
Vi är tillbaka i stan nu och imorgon återgår jag til jobbet en vecka. Sen blir det semester!
 
Jag får tacka alla underbara familjer som tar hand om "mina" valpar! Jag är så himla nöjd med er allihopa och valparna kunde inte få bättre hem! Och nu börjar en väldigt rolig resa, nämligen att få följa utvecklingen i deras nya hem och det ska bli så spännande att se vad det blir av dem allihopa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack själv Maja för underbara valpar. Vi är jätte nöjda med vår lilla Juni:-) . Hon är helt underbar samtidigt nåt att klura på mycket personlighet och inte helt lätt flörtad. Samtidigt väldigt social, kommer som ett skott när man ropar.
Säkert är alla andra lika nöjda med sina valpar.
Ha en trevlig semester.
Kram från oss.

2012-07-02 @ 07:22:45
Postat av: Marie

Ååå visst är det lite sorgligt när sista valpen har flyttat, men samtidigt väldigt skönt. Vi hade ju kvar lille Batte Bus (Jack) till han var 5månader och han var en riktig mattehund.
Marie

2012-07-02 @ 09:41:22
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0