Malmö Int

Då har vi klarat av Malmö Int för detta året och som ni säkert vet så visade jag inte någon av mina egna tikar, men jag skulle "hjälpa till" att visa upp Bruno (Majtippans Rubin of Cheba)
Bruno är en helt fantastisk hund med stor personlighet! Väldigt charmig och som dyrkar marken hans husse går på.

Trångt som vanligt i Malmö och ingen plats för uppvärmning och usla rastgårdar och såklart var Barbeterna sist ut i ringen och det var en oändlig väntan på alla am cocker spanielar som drog ut på tiden enormt.
Jag försökte träna lite med Bruno och det gick ett tag, men sedan får han sån otrolig separationsångest från sin husse som han delar dygnets alla timmar med. Och då sätter han sig på tvären och vägrar vara med.

Till sist var det vår tur och då hade jag lyckats få till några bra träningspass med Bruno och det började bra, han går fint in i ringen, springer ett varv jätte fint, ställer upp sig snyggt och domaren känner och klämmer, men någonstans där kommer Bruno på att hans husse inte är med och då drar han som en oxe för att komma till husse och sätter i framtassarna och vägrar springa en meter till.
Envisa hund! :)

Vi lyckades skrapa ihop ett Exellent och jätte bra kritik trots Brunos lilla "utbrott". Så vi är väldigt nöjda med det och det han visade av sig gjorde han riktigt bra. Men nu har vi kommit fram till att på nästa utställning får nog husse visa honom själv och jag tror det kommer gå bättre då. Efter ett par privatlektioner hos mig så ska vi nog få ordning på husses handling :)

Domaren som dömde idag har jag ställt för i Danmark och han är ganska hård och nogrann i sin bedömning, vilket är bra!

Övriga Barbeter som var med var Clyde och Clayhill Gabrielle som både också fick Exellent. BIR blev vinstrika Clos. Grattis till det!







Brunos kritik läggs in på hans egen sida på hemsidan
https://sites.google.com/site/majtippanskennel/bruno-rubin-of-cheba





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0