Besvärliga frakturer

Idag var ingen rolig dag. Vaknade av halsont och feber, usch vad jag hatar att må dåligt och vara sjuk.
Ja, det finns väl ingen som gillar det.. Jag hoppas det går över snabbt.

Trots det så hade jag en tid bokad till Selma hos hundtandläkaren Kurt. Selma har fått en lös tand och en kindtand som har spruckit, så det ville jag kolla upp. Jag var orolig att den lösa tanden skulle vara tandlossning, men det var det inte, det var värre.
Även hennes nedre hörntand var knäckt mitt av, så två frakturer hade hon som vi inte vet varifrån hon har fått. Detta är besvärligt eftersom det kommer bli ett stort operationsingrepp, med flera timmars narkos och väldigt lång rehabilitering. Och hon är ju 10 år så det är inte helt riskfritt och det skulle minst kosta 10.000. Nu väntar jag på besked om försäkringsbolaget vill gå in och täcka upp för detta, de var inte så positiva när jag pratade med dem med tanke på att Selma är så pass gammal.
Inte roligt precis. Men vi fick beröm för hennes tänder i övrigt och hennes goda uppförande, det var ju alltid något.

Valparna har nu lärt sig klättra över kanterna i valplådan, så nu är det dags att höja. Vi matar dem utanför lådan några stycken i taget, men alla vill ju ha direkt så det blir ett himla liv när det vankas mat.
De äter med god aptit.

Lucy matar inte dem på natten, de får sitt sista mål vid 23-tiden och sedan matar hon dem mellan 06-07 på morgonen, men då får de oftast tre täta mål. Men ingen klagar, de sover som stockar hela natten.....Än så länge, det kanske ändras snart?

Valparna har börjat leka mer med varandra och utforskar nya saker. Jag har lagt in deras kattunnel och lagt in lite leksaker till dem.
Mest gillar de vattenskålen, men inte för att dricka, utan istället plaskar de rundor i den så det blir blött överallt.
Tur den står på en vaxduk som är lätt att torka av.

Till helgen kommer min kusin och ska titta på valparna och även Michelle och Per från Danmark.
Det är inte bestämt något om vilken valp som ska vart, men
valparna kommer bli utsprida över landet.
En tik till Luleå, en hane till Skellefteå, en hane till Uppsala, en hane till Stockholm, en hane till Öland, en hane till Motala, en hane till Växjö, en tik och en hane till Danmark och så den tik som vi behåller kommer bo i Helsingborg.

Jag har redan nu lite ångest över vilken valp vi ska ha, jag är så förtjust i dem alla. Tur jag inte ska bestämma mig idag :)

Tyvärr orkade jag inte ta några bilder idag, kanske kommer det nya imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0