Filmsnutt

Här kommer en ny liten filmsnutt på valparna. De får nu nya föremål i sin valplåda att utforska varje dag.
På filmen har de fått en plåt med olika saker som skramlar för att de själva ska lära sig att skapa ljud och smaka och känna på olika material.



De visats även en del utanför lådan och där han vi också nya saker som de får undersöka. Idag var det dags för dammsugaren. Först ställer jag bara in den och efter en stund så sätter jag på den på lägsta effekt. Valparna var lite skeptiska först, men sen lekte de igen med varandra och de struntade helt och hållet i dammsugaren.
Dammsugaren kommer komma på besök fler gånger :)

Idag har vi haft besök av Per och Michelle från Danmark som längtar så mycket efter att få hem sin lilla "Alma" som valpen ska heta.
De har förberett det mesta redan, även valpkursen är bokad så Alma kommer börja direkt när hon har flyttat.

Lucy blir så överlycklig när det kommer besökare och det blev hon även idag.
Hon tycker om när det kommer folk som tittar på hennes valpar. Under tiden passar hon på att vila upp sig.

Dixie har ändrat sitt beteende också, men inte till det bättre. Hon har blivit mer vaktig mot besökare, Lucy vaktar inte sina valpar, så Dixie känner kanske att hon måste göra det. Men det tycker inte jag.
Väl inne så är hon svartsjuk också, för hon vill att alla ska titta på henne och inte på valparna. Under veckan har jag inte haft möjlighet att ge henne någon egentid eftersom jag varit sjuk och de korta stunderna jag varit uppe har jag såklart varit hos valparna, så Dixie känner sig nog lite utanför. Stackars hund, men snart orkar jag nog med lite träning igen, då tror jag Dixie blir lite gladare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0