Rymlingar

Valparna har tröttnat rejält på valphagen så mycket så de har börjat ta sig ur den. De vill vara med oss hela tiden. De är väldigt skickliga på att klättra, så idag har jag byggt om igen. Nu är mer än halva trädgården inkluderat i "valphagen" det är mest bara avspärrat så att de vuxna hundarna kan få vara ifred om de vill.

Igår skulle jag åka till Landskrona för jag hade en del ärende och bland annat hämta ut stamtavlorna. Jag hade en massa andra avier också att hämta ut och när jag står där i kön och ska få fram SMS-avin från SKK så råkade jag komma åt någon knapp så hela meddelandet försvann. Så himla typiskt! Jag frågade om det inte gick och lösa, men det gick minsann inte. Så det blev inga stamtavlor, nu får jag hoppas att någon snäll kan skynda sig att skicka en ny avi innan paketet skickas tillbaka men ännu har jag inte fått någon hjälp... Vi får se hur det blir... På något sätt ska det väl gå.

det får bli lite bilder från dagen istället:





Här sitter José (svart hane)


Kellox sover som en stock!


Idag bjöd vi på "hundglass" nämligen frysta kycklingfötter. Perfekt när det är så varma dagar. Det var mycket uppskattat. Här ligger Timja med sin "glass"


Detta är Helmuth (lila hane) som ska flytta till Danmark. På måndag kommer hans nya matte och hälsar på, då kommer även Almas husse och matte från Danmark igen för att hälsa på sin lilla prinsessa :)


Fast det finns en stor gräsmatta att springa på så väljer valparna allra helst att både leka och sova i trappan. Dem tycker det är så himla roligt! Jag har lagt mattor och filtar för att trappstegen inte ska bli så höga och för att de inte ska slå sig när de leker för vilt.

Fler valpar har fått gå i koppel, de valpar som inte har haft band på sig kliade sig mycket när kopplet kom på, så nu har alla fått band för att alla ska vänja sig.
Jag har även testat lite lek med varje valp för att se hur stort lekintresset var och det var stort! Alla gillade att leka, även på ny mark.
Imorgon blir dem 6 veckor och då blir det som vanligt nya rapporter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0