Sista november

Idag är det sista november och idag föll de första snöflingorna hos oss.
 
Träning stod på dagens schema i Höganäs tillsammans med Emelie.
Vi fick hjälp med kommendering genom hela lydnadsklass 1 och jag är faktiskt nöjd över Lucys prestation. Hon gjorde sitt bästa. Små förbättringar här och där, men det finns fortfarande mycket detaljer att jobba med. Hon hade bra attityd och höll ihop fint. Hon blir bättre ju längre in i programmet vi kommer och det är ju positivt :)
 
Dixie var som en vilde. Jag har inte tränat med henne i veckan, så hon var speedad till max. Hon fick börja med att springa runt runt och döda en leksak för att få ut den värsta energin. Sen kunde vi börja träna :)
 
Båda hundarna fick göra vars två upplet också. Det är en favoritsysselsättning hos båda och de är mycket duktiga.
 
Efter träningen åkte vi och hälsade på Gunnel och hennes tre barbetdamer som bor precis i närheten och där bjöds det på en trevlig fika. Mina hundar känner sig hemma där och och uppför sig som gäster. Även Dixie som ofta vill vara högsta hönset viker sig för husets tre värdinnor däribland sin syster :)
 
Imorgon ska jag julstäda och göra julfint inför 1:a advent på söndag.
 
Idag fick jag även en fin present med posten från kennelklubben :) Jag lägger upp en bild en annan dag, för nu ska jag hålla helg :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0