Om helgen

Det har varit en händelserik helg på många plan.
Själv kom jag hem från Stockholm vid midnatt och är lite mör idag.
 
Helgen i Stockholm på terapihundsskolan har varit fantastisk! Bra föreläsare och ämnen, bra workshops och bra tips på praktiken har vi fått med oss hem.
Lucy har som vanligt skött sig exemplariskt och det är fantastiskt att se hur duktig hon är på att vara med på sådana här evenemang. Hon sover under föreläsningarna och jobbar aktivt när vi har praktik. Hon är mycket lyhörd och lyder min minsta vink och är mycket duktigt runt de andra hundarna. Alla hundarna i gruppen är fantastiska. Ingen som skäller eller morrar när en ny hund kommer in i gruppen, alla har mycket välutvecklat hundspråk och de umgås bra.
Det ska bli så roligt att sätta igång på riktigt med Lucy i praktiken. Hon är så enkel och alla övningar som vi gör ligger naturligt för henne. Detta är helt enkelt hennes grej. Vi har jobbat mest med figurantträning, alltså att hon ska klara av att jobba med främmande personer. Och även om hon aldrig har träffat människorna innan så kan jag ändå sända henne med föremål till olika personer och hon gör fina avlämningar.
Hon har varit så duktig i helgen och jag är så nöjd :)
 
Något som också var väldigt kul var att jag blev erbjuden framtida jobb hos terapihundskolan med att hjälpa till att hålla utbildningar för dem i Malmö. Det kan bli ett spännande projekt :)
 
I lördags så fick vi även tillfälle att träffa barbettiken Ruffa med familj som kom och hälsade på oss en stund. Det var väldigt roligt att se Lucy och Ruffa tillsammans för de var väldigt lika, både i kroppsbygnad och i sättet.
 
Spegel, spegel.....
Trots att de inte är särskilt närbesläktade så var likheterna slående :)
 
 
Ruffes matte Anna tränade lite med Lucy och Ruffa... "Sitt"
 
 
"Ligg"
 
 
"Stå"
 
En bild från helgen. Den här lilla hunden har lärt sig att balansera från människa till mäniska och var smidig som en katt. Jag tror inte jag kommer lyckas lära Lucy det =0)
 
En framtida terapihund är lillkillen Chili som var en 6 månaders chihuahua. Lucys absoluta favorit! Jag har själv aldrig träffat en så cool chihuahua förr :)
 
 
 
Fler grejer har hänt i helgen. Förutom att Dixie fyllde 5 år i lördags som hon fick fira hos mina föräldrar så blev hennes dotter Amie (Majtippans Jaspis of Cheba) i Norge Norsk Utställningschampion den dagen!
Stort Grattis från oss!
 
Sen måste vi också säga grattis till två ekipage i vår träningsgrupp som tävlade lydnadsklass 2 igår, båda fick 1:a pris och fick stå som 1:a och 2:a på prispallen! Jätte roligt! Stort Grattis Petronella och Tyra och Ann-Sofi och Senna!
 
En härligt helg helt enkelt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0