Slagsmål

Det var välbehövligt med min lugna kväll igår. Det gjorde susen! Och nu är det så skönt att det äntligen är fredag!
Ikväll är det kulturnatt i stan och min lilla syster ska sjunga på lite olika ställen och så ska vi ut och äta med familjen. Det blir trevligt. Och resten av helgen ska jag och min tjejkompis Susanne ha tjejmys.
Så jag känner på mig att det blir en bra helg.
 
Jag och hundarna har nu på eftermiddagen gått en långpromenad i det fina vädret. Vi gick bort till den stora hundrastgården så hundarna kunde få springa av sig. Den senaste tiden har ju vädret varit dåligt och då är vi alltid ensamma i rastgården, men så fort solen skiner så får resten av stadens hundar komma ut och då är det lång kö in till rastgården och då brukar man ofta gå in några samtidigt. Det har aldrig varit några problem fram tills idag.
 
Jag vet ju att Dixie inte har något behov av att leka med nya hundar hon inte känner och det är ytterst sällan jag släpper ihop mina med främmande hundar, men ibland måste man göra undantag. Dixie brukar säga till de hundar som försöker leka med henne att hon inte vill. Och nästan alla hundar accepterar det. Men idag träffade vi minsann en hund som inte tolererade någon tillsägning, en softis hane. Jäklar så arg han blev och Dixie likaså.  De rök ihop rejält minsann Dixie hon skrek och försvarade sig omvartannat och tanten fick inte tag i sin hund, så honom fick jag ta hand om när jag väl fick tag i honom. Han var verkligen ilsk som en terrier. Jag fick slita loss honom från Dixies skägg där han hade hängt sig fast.
Tur det inte var i huden för då hade det inte blivit någon rolig helg. Jag vet ju att man aldrig kan lita på tanter som säger att de har världens snällaste hund som älskar andra hundar och dum var jag som trodde att just den här tanten kanske talade sanning.
 
 Lucy och en annan hund var inne i rastgården samtidigt och de gick och ställde sig bakom en annan hundägare och sökte skydd. De ville minsann inte bli inblandade.
 
Jaja, det blev inget allvarligt och det var tur det var Dixie som drabbades för hon har extremt starkt psyke och skakar av sig händelsen direkt. Så fort tanten fått tag i sin hund så går Dixie och sätter sig i fotposition hos mig och föreslår att vi ska träna lite lydnad istället och erbjuder själv lite olika konster och har glad svans. 
 
När tanten tog ut sin hund så kunde de andra springa av sig.
 
Skönt att det slutade väl.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0